• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Fraccionament o ajornament del deute de tributs municipals i ingressos de dret públic

Descripció

Els deutes derivats de tributs i taxes i altres deutes de dret públic contrets amb l'Ajuntament de Lleida es podran fraccionar o ajornar en els termes que es fixin reglamentàriament.

Qui ho pot sol·licitar?

Qualsevol persona obligada al pagament que tingui un deute igual o superior a 300,00 €.

Requisits per sol·licitar el fraccionament o ajornament

Heu de tenir domiciliat obligatòriament el pagament de les quotes.

Si compliu amb els requisits definits en l’article 42.8 de les Ordenances Fiscals, tant en periode voluntari com en periode executiu, se us concedirà el fraccionament automàticament.

Si no compliu amb aquests requisits, podeu demanar-lo mitjançant el tràmit Sol·licitud tributària (altres) i quedarà pendent d'una resolució posterior de l’òrgan competent.

Terminis

  • Amb caràcter general: un màxim de dotze terminis.
     
  • Deutes superiors a 20.000,00 €: un màxim de vint-i-quatre terminis.
     
  • Tributs de cobrament periòdic i notificació col·lectiva senyalats al calendari fiscal: un màxim de sis terminis.

En circumstàncies excepcionals degudament acreditades, es podrà concedir una ampliació d’aquests terminis, que en cap cas podran ser superiors a quaranta-vuit.

Garanties

A. Fraccionaments:
(Únicament per a deutes superiors a 25.000,00 €)

  • Aval bancari
  • Garantia immobiliaria:
    • Sempre que no sigui possible l’obtenció d’un aval bancari
    • Quan el bé immoble ofert en garantia estigui lliure de càrregues.

B. Ajornaments:
(Únicament per a deutes superiors a 3.000,00 €)

  • Aval bancari

 

Tramitació

Des de l'Oficina Virtual Tributària, en funció de l'import que vulgueu fraccionar seguiu les indicacions següents:

  • Import igual o inferior a 3.000,00€:
    • Si el deute es troba en periode voluntari de pagament, premeu el botó "INICIAR TRÀMIT" que trobareu al final d'aquesta pàgina i un cop sigueu a l'Oficina Virtual Tributària, heu d'accedir al menú i triar a "PAGAR" l'opció de SOL·LICITAR FRACCIONAMENT EN PERIODE VOLUNTARI".
    • Si el deute es troba en via executiva, premeu el botó "INICIAR TRÀMIT" que trobareu al final d'aquesta pàgina i un cop sigueu a l'Oficina Virtual Tributària, heu d'accedir al menú i triar a "PAGAR" l'opció de SOL·LICITAR FRACCIONAMENT EN PERIODE EXECUTIU".

  • Import superior a 3.000,00 €:
    • Tant si us trobeu en periode voluntari com executiu, heu d’accedir a l’enllaç Presentar sol·licituds, recursos i documentació (del menú de l'esquerra) i triar del desplegable l’opció Sol·licituds tributàries altres.
    • En la sol·licitud, heu d’indicar el nombre de terminis en què voleu fraccionar el deute i el número de compte bancari (IBAN) on es faran els càrrecs bancaris corresponents.

 

Formes de tramitació
  • Electrònicament a través de l'Oficina Virtual Tributària

     

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un dels sistemes acceptats. 

    Si no teniu cap sistema d'identitat digital, podeu consultar com demanar-lo:

    • Empreses i professionals: Camerfirma, FNMT
    • Ciutadania: IdCat mòbil, IdCat, DNIe

    Per tramitar electrònicament la vostra sol·licitud premeu el botó Tramitar que trobareu al final d'aquesta pàgina, que enllaça amb l'Oficina Virtual Tributària.

    Primerament, us haureu d'identificar electrònicament. Després, trieu el tràmit que us escaigui dels menús disponibles, ompliu les dades del formulari que us apareixerà en pantalla i adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent.

  • Tramitació presencial: Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT) amb CITA

    De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 h

    (a excepció de les festes oficials. Consulteu el calendari laboral)
     
    De l'1 de juliol al 15 de setembre, a partir de les 13 h només s'atendrà amb CITA.

    Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l’administració, podeu demanar cita al web: https://citaoficines.paeria.cat , al telèfon 973 700 420 o presencialment al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Oficina de Gestió i Atenció Tributària
    Av. Blondel, 16 baixos
    25002 Lleida
    Tel. 973 700 420
    ofgestio@paeria.cat

    Podreu obtenir cita per al mateix dia, segons disponibilitat, telefònicament al 973 700 420 o de forma presencial al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Documentació imprescindible en cas de tramitació presencial

    •  Si el sol·licita l'interessat/da:
      • Original del document d'identitat, que pot ser: DNI, NIE, permís de residència, passaport o permís de conduir.
    • Si el sol·licita un representant (persona no obligada a relacionar-se electrònicament):
      • Original o fotocòpia del document d'identitat de la persona interessada o sol·licitant.
      • Original del document d'identitat del representant.
      • Full d'autorització signat pel sol·licitant. (vegeu l'apartat impresos)
    • En el supòsit de menors o d'incapacitats:
      • Original del document d'identitat del tutor o representant legal.
      • Original del Llibre de Família o de la sentència judicial que acredita aquesta representació legal.
         

     

Documentació que cal aportar

A. Deutes compresos entre 300,00 i 3.000,00 €

Es consideraran concedits automàticament en el moment de presentar la sol·licitud, sempre que no superin els terminis indicats en l’apartat anterior.

 

B. Deutes superiors a 3.000,00 €

Qualsevol document justificatiu de les dificultats econòmico-financeres transitòries al·legades.

D’acord amb l’art. 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l’Ajuntament de Lleida podrà consultar i obtenir aquesta documentació, llevat que us hi oposeu.

Normativa
Capitol II de l’ordenança fiscal 0.1 general de gestió, recaptació i inspecció.
Articles 65 i 82 de la Llei 58/2003 de 17 de desembre, General Tributària.
Articles 44 a 54 del Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament General de Recaptació.
Més informació

Informació i presentació de sol·licituds i documentació: Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT)

Tramitació, resolució i notificació:

Tresoreria
Av. Blondel, 16
25007 Lleida
T. 973700336
tresoreria@paeria.cat

Impresos
  • Autorització de representació
  • eMandato - ordre de domiciliació de dèbit directe
Darrera actualització 02/02/2024 11:49
Iniciar tràmit
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana