• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Pla personalitzat de pagament

Descripció

L’Ajuntament de Lleida habilita un sistema especial de pagament dels rebuts de cobrament periòdic i notificació col·lectiva que permet efectuar ingressos a compte sense interessos del deute anual estimat.

Quins tributs es poden incloure en el Pla personalitzat de pagament?

Tots els inclosos en el Calendari Fiscal:

  • Impost sobre béns immobles (IBI): urbana, rústica o de característiques especials
  • Taxa i preu públic per a la recollida d'escombraries
  • Impost sobre vehicles de tracció mecànica
  • Impost sobre activitats econòmiques
  • Taxa dels horts de Rufea
  • Taxa per guals
  • Taxa per ocupació de la via pública. Taules i cadires, carpes, veles i parasols
  • Taxa d'ocupació de via pública amb caixers automàtics

Requisits

  • No tenir cap deute pendent en període executiu amb l’Ajuntament de Lleida.
  • Incloure al pla la TOTALITAT dels rebuts en període voluntari, presents i futurs.
  • La quota mínima per termini no pot ser inferior a 30,00 €. Aquesta quota es calcularà d’acord amb la suma de tots els tributs inclosos i la periodicitat triada per la persona interessada.
  • S’ha de domiciliar obligatòriament el pagament de les quotes en un únic compte bancari.

Periodicitat

La persona interessada podrà triar entre les periodicitats de pagament següents:

  • Pagament en deu quotes: el cobrament es farà els dies 5 de cada mes, des del 5 de gener fins al 5 d’octubre, ambdós inclosos.
  • Pagament en cinc quotes: el cobrament es farà els dies 5 de febrer, 5 d’abril, 5 de juny, 5 d’agost i 5 d’octubre.
  • Pagament en dues quotes: el cobrament es farà els dies 5 de juny i 5 d’octubre.
  • Pagament en una única quota: el cobrament es farà el dia 5 de juny i la quota de regularització, el dia 5 d’octubre.

Durada

La sol·licitud tindrà efectes per als períodes voluntaris de pagament següents i tindrà validesa per un temps indefinit, sempre que no existeixi una manifestació expressa en contra per part del subjecte passiu i que no es deixin d’atendre els pagaments en la forma establerta.

Falta de pagament

En el moment que l’Ajuntament tingui coneixement de la falta de pagament de dos terminis consecutius, es podran deixar de carregar el següents i es considerarà cancel·lat el Pla personalitzat de pagament. A partir d’aquell moment, el règim de pagament passarà a ser el general, amb els terminis del periode voluntari de pagament del calendari fiscal de l’exercici en curs. Si el deute estigués vençut, es procedirà al seu cobrament per la via establerta legalment.

Tramitació

La persona interessada ha de fer la sol·licitud abans del dia 20 de desembre de l’any anterior a què fa referència la petició. Per exemple, per a l’any 2025, cal que ho sol·liciteu abans del dia 20 de desembre de 2024.

Un cop presentada, quedarà adherida al pla, llevat que l’Ajuntament us comuniqui la denegació per incompliment dels requisits.

Per a la tramitació electrònica, premeu el botó "INICIAR TRÀMIT" que trobareu al final d'aquesta pàgina i un cop sigueu a l'Oficina Virtual Tributària, heu d'accedir al menú i triar a "PAGAR" l'opció de "SOL·LICITAR I/O MODIFICAR EL PLA PERSONALITZAT DE PAGAMENT"

Formes de tramitació
  • Electrònicament a través de l'Oficina Virtual Tributària

     

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un dels sistemes acceptats. 

    Si no teniu cap sistema d'identitat digital, podeu consultar com demanar-lo:

    • Empreses i professionals: Camerfirma, FNMT
    • Ciutadania: IdCat mòbil, IdCat, DNIe

    Per tramitar electrònicament la vostra sol·licitud premeu el botó Tramitar que trobareu al final d'aquesta pàgina, que enllaça amb l'Oficina Virtual Tributària.

    Primerament, us haureu d'identificar electrònicament. Després, trieu el tràmit que us escaigui dels menús disponibles, ompliu les dades del formulari que us apareixerà en pantalla i adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent.

  • Tramitació presencial: Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT) amb CITA

    De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 h

    (a excepció de les festes oficials. Consulteu el calendari laboral)
     
    De l'1 de juliol al 15 de setembre, a partir de les 13 h només s'atendrà amb CITA.

    Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l’administració, podeu demanar cita al web: https://citaoficines.paeria.cat , al telèfon 973 700 420 o presencialment al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Oficina de Gestió i Atenció Tributària
    Av. Blondel, 16 baixos
    25002 Lleida
    Tel. 973 700 420
    ofgestio@paeria.cat

    Podreu obtenir cita per al mateix dia, segons disponibilitat, telefònicament al 973 700 420 o de forma presencial al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Documentació imprescindible en cas de tramitació presencial

    •  Si el sol·licita l'interessat/da:
      • Original del document d'identitat, que pot ser: DNI, NIE, permís de residència, passaport o permís de conduir.
    • Si el sol·licita un representant (persona no obligada a relacionar-se electrònicament):
      • Original o fotocòpia del document d'identitat de la persona interessada o sol·licitant.
      • Original del document d'identitat del representant.
      • Full d'autorització signat pel sol·licitant. (vegeu l'apartat impresos)
    • En el supòsit de menors o d'incapacitats:
      • Original del document d'identitat del tutor o representant legal.
      • Original del Llibre de Família o de la sentència judicial que acredita aquesta representació legal.
         

     

Normativa
Article 36 de les Ordenances Fiscals
Impresos
  • Ordre de domiciliació de dèbit directe (eMandato)
Darrera actualització 16/12/2024 13:16
Iniciar tràmit
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana