• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Liquidació ICIO definitiu

Descripció

Quan s'ha de pagar?

Un cop finalitzades les construccions, instal·lacions o obres, i en el termini de 30 dies naturals des de la seva finalització, el subjecte passiu haurà d'aportar a l'Ajuntament l'acreditació del seu cost real i efectiu per a la liquidació definitiva de l’ICIO.

Quota

La quota de l’ICIO provisional és el resultat d’aplicar a la base imposable el tipus de gravamen establert en l’ordenança fiscal 1.4. La base imposable és el cost real i efectiu de la construcció, instal·lació o obra. S’entén per cost real i efectiu de la construcció, instal·lació o obra el cost d’execució material.

No formen part de la base imposable:

  • L'IVA, les taxes, preus públics i altres prestacions patrimonials de caràcter públic local relacionades amb la construcció, instal·lació o obra.
  • Els honoraris professionals, tant de l’elaboració del projecte com de la dirección técnica de l’obra.
  • El benefici empresarial del contractista, sempre que la seva existència i quantia s'acrediti de manera suficient. Pel contrari, sí que forma part de la base imposable el benefici empresarial dels diferents industrials que intervinguin en la realització de la construcció, instal·lació o obra.
Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

  • Tramitació presencial: Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT) amb CITA

    De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 h

    (a excepció de les festes oficials. Consulteu el calendari laboral)
     
    De l'1 de juliol al 15 de setembre, a partir de les 13 h només s'atendrà amb CITA.

    Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l’administració, podeu demanar cita al web: https://citaoficines.paeria.cat , al telèfon 973 700 420 o presencialment al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Oficina de Gestió i Atenció Tributària
    Av. Blondel, 16 baixos
    25002 Lleida
    Tel. 973 700 420
    ofgestio@paeria.cat

    Podreu obtenir cita per al mateix dia, segons disponibilitat, telefònicament al 973 700 420 o de forma presencial al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Documentació imprescindible en cas de tramitació presencial

    •  Si el sol·licita l'interessat/da:
      • Original del document d'identitat, que pot ser: DNI, NIE, permís de residència, passaport o permís de conduir.
    • Si el sol·licita un representant (persona no obligada a relacionar-se electrònicament):
      • Original o fotocòpia del document d'identitat de la persona interessada o sol·licitant.
      • Original del document d'identitat del representant.
      • Full d'autorització signat pel sol·licitant. (vegeu l'apartat impresos)
    • En el supòsit de menors o d'incapacitats:
      • Original del document d'identitat del tutor o representant legal.
      • Original del Llibre de Família o de la sentència judicial que acredita aquesta representació legal.
         

     

Documentació que cal aportar
Per obtenir la liquidació definitiva cal aportar, a més de la sol·licitud:
  • Si el cost definitiu és inferior al pressupostat, en la mateixa sol·licitud podeu demanar la devolució de l’import pagat de més. En aquest cas, cal que també presenteu el document de la transferència (Vegeu l'apartat "Impresos"). El tècnic municipal estudiarà aquest cost final i, si tot és correcte, es procedirà a la devolució d’aquest import.
  • Si el cost definitiu és superior al pressupostat, des del departament de taxes es farà una liquidació complementària, que s'enviarà a l’interessat per al seu pagament.

Cal aportar l’acreditació del cost real i efectiu de l’obra, mitjançant la documentació pertinent: pressupost definitiu, certificacions d’obra, declaració d’obra nova o qualsevol altra documentació que es pugui considerar vàlida per a la determinació del cost real (declaració del cost final de l’obra o totes les factures).

Més informació

IMPORTANT

La manca de presentació de les declaracions-liquidacions,  així com l'incompliment dels terminis esmentats anteriorment, determinarà l'aplicació de:

  • Els recàrrecs i interessos de demora indicats en els articles 26, 27 i 28 de la Llei General Tributària (LGT).
  • La sanció corresponent per infracció tributària, segons els articles 101 i següents de la LGT.

 

Taxes i preus públics
Av. Blondel, 16, 3a planta
25002 Lleida
T. 973700341

Impresos
  • Autorització de representació
  • Autorització de transferència
Darrera actualització 24/10/2023 08:03
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana