La Taxa per recollida, transport i tractament de residus municipals domiciliaris i assimilables es regula en l’Ordenança Fiscal 2.5.
Constitueix el fet imposable de la taxa pel servei de recepció obligatòria de recollida, transport i tractament de residus domèstics la prestació dels serveis següents:
a) Recollida, transport i tractament dels residus generats en les llars com a conseqüència de les activitats domèstiques. b) Recollida, transport i tractament de les restes vegetals i residus generades en solars sense edificar, retirats pels seus propietaris. c) Recollida, transport i tractament dels residus generats en comerços i serveis com a conseqüència d’activitats domèstiques i en locals per a usos privats, tals com aparcament o traster.
Te caràcter anual i merita l’1 de gener de cada any.
Els subjectes que tenen l’obligació de pagar són els titulars que consten com a propietaris de l’habitatge, solar o local tancat d’acord amb el padró de l’Impost de Béns Immobles de naturalesa urbana a data 1 de gener.
Els subjectes que tenen obligació de pagar la taxa han de presentar la declaració d’alta, en el termini d’un mes des què va començar l’obligació de contribuir. Les declaracions de canvi de nom tenen efecte a partir de l’exercici següent al que es facin.
Es composa d’una part fixa i una variable.
La part fixa és uniforme a tos els habitatges essent la Tarifa General i Tarifa porta a porta de 81,05€ (en ambdós casos) i la Tarifa Horta de 56,30€. La part variable depèn del tipus de recollida i de la superfície de m2 de l’habitatge ( m2 construïts d’acord amb el que consta a la base de dades de la Direcció General del Cadastre).
REBUTS NO DOMICILIATS:
Podeu obtenir els documents de pagament per aquestes vies:
a) Per internet a: www.paeria.cat/pagaments.
b) Presencialment a l’Oficina de gestió i atenció tributària (OGAT)
OPCIONS DE PAGAMENT:
a. Per internet, a través de la passarel·la: www.paeria.cat/pagaments
b. A qualsevol entitat bancària col·laboradora
REBUTS DOMICILIATS:
Es realitzaran els càrrecs d’acord amb les dates indicades al calendari fiscal.
Per saber les dades d’un rebut domiciliat, consulteu el tràmit: Consulta de dades de rebuts domiciliats.
Recordeu que al tractar-se d’un rebut de padró, no és necessari que l’Ajuntament de Lleida envií o notifiqui el mateix al vostre domicili. L’Ajuntament de Lleida pot enviar el rebut a les persones que no l’han domiciliat per facilitar el pagament i evitar que hagin de desplaçar-se a les oficines municipals. El fet que el rebut no s’enviï al domicili o arribi amb retard, no eximeix al contribuent de la seva responsabilitat de pagar dins el període de pagament voluntari. Si no us ha arribat la carta de pagament al vostre domicili, podeu demanar un duplicat mitjançant aquest tràmit. Passat el període voluntari de pagament es cobrarà un recàrrec sobre l’import del rebut.
Estan regulades a l'ordenança podeu consultar a l'Ordenança fiscal.
(si no sou subjectes obligats a la relació electrònica amb l’Administració Pública)