En resposta a la problemàtica sorgida per la convivència entre l’activitat cinegètica lliure i els habitants i agricultors de l’Horta de Lleida, l’Ajuntament de Lleida va promoure l’any 2012, davant del Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya, que l’Horta de Lleida, fora dels límits de les àrees declarades com a zones d’aprofitament cinegètic, fos declarada com a zona de seguretat, d'acord amb el que disposa l'article 13 de la Llei de Caça i l'article 14 i 15 del Decret 506/1971, de 25 de març pel qual s'aprova el reglament per a l'execució de la Llei de Caça, amb la finalitat de garantir l'adequada protecció de les persones i dels seus béns.
Amb aquesta declaració també es demanava que dins d’aquesta zona de seguretat es poguessin efectuar caceres excepcionals a fi de reduir poblacions excessives d'una espècie quan aquesta ocasionés danys agrícoles i materials, o pugués ocasionar accidents de trànsit en la zona mitjançant una sol·licitud raonada a l’Ajuntament de Lleida, que en requerirà l'autorització del departament de Medi Natural de la Generalitat.
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 6564, de data 18 de febrer de 2014, va publicar la RESOLUCIÓ AAM/303/2014, de 22 de gener, per la qual es declaren zona de seguretat a efectes cinegètics els terrenys del terme municipal de Lleida.
La persona propietària del terreny o bé o, en el seu cas, qui en tingui el dret d'ús i la capacitat legal de les explotacions agrícoles i ramaderes de l’Horta de Lleida.
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
Regidoria d’habitatge i transició ecològica Ajuntament de Lleida Pl. Paeria, 11, planta baixa 25007 Lleida Tel. 973 700 455