L'Ajuntament de Lleida s'ha constituït com a Entitat de Registre col·laboradora permetent, d'aquesta manera, a la ciutadania sol·licitar l'idCAT des de qualsevol dels diferents punts habilitats a tal efecte per tota la ciutat. A la vegada també suposarà l'ampliació dels tràmits municipals que hom pot realitzar per internet.
L'idCAT és un identificador digital reconegut emès per l'Agència Catalana de Certificació - CATCert que assegura la integritat i confidencialitat de les transaccions electròniques garantint la identitat dels ciutadans i ciutadanes. A més, permet produir el tipus de signatura avançada, recollida a la Llei 59/2003, de signatura electrònica.
Aquest tipus de certificat es composa d'un parell de claus diferenciades en clau pública i clau privada. La clau pública, coneguda per tots i inseparable de la privada, és sobre la que l'entitat de certificació dóna fe, certificant la seva pertinença al parell de claus. Al seu torn, la clau privada és la que, custodiada amb diligència, fa servir el titular del certificat per identificar-se.
L'idCAT està adreçat a tots els ciutadans i ciutadanes de Catalunya i a totes aquelles persones que necessitin fer tràmits amb les administracions públiques catalanes.
Per tal d'obtenir l'idCAT heu de seguir un procés dividit en tres fases: la sol·licitud, la validació i la posterior instal·lació. A més, un cop passats els quatre anys de validesa del certificat, el podreu renovar.
El procediment de sol·licitud s'inicia amb la introducció de les vostres dades des del web de l'idCAT.
Un cop fet aquest pas, heu d'anar a una de les entitats de registre col·laboradores per a què validin que les dades que heu introduït a la vostra sol·licitud sóna exactes. Durant aquesta validació haureu d'aportar la documentació original i fotocòpia que acrediti la vostra identitat, que haurà de coincidir exactament amb les dades de la sol·licitud.
Un cop que una de les Entitats de Registre Col·laboradores hagi validat les dades, podreu procedir a la instal·lació del certificat idCAT. Aquesta instal·lació s'ha de fer des de la mateixa màquina que es va fer servir per a la sol·licitud.
La renovació és un acte voluntari consistent en obtenir un nou certificat digital idCAT, un cop passats els quatre anys de validesa inicial. El procediment de renovació del certificat idCAT pot iniciar-se a dos mesos vista de la seva data de caducitat.
Més informació a www.idcat.cat
Entitats de Registre de l'Ajuntament de Lleida:
Consultar altres Entitats de Registre en www.idcat.cat
Si el vostre certificat digital s'ha perdut, us l'han robat o està malmés, cal que ho comuniqueu immediatament a l'agència certificadora corresponent al vostre certificat per tal que el suspenguin.
Si disposeu d'un certificat idCAT de l'Agència Catalana de Certificació, us podeu dirigir al telèfon d'assistència 902 901 080