• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Censar, modificar dades o donar de baixa un animal de companyia al Registre Municipal d'Animals de Companyia

Descripció

El cens municipal és un arxiu on es registren tots els animals de companyia que resideixen al municipi Lleida.

  • És obligació dels propietaris censar els seus animals de companyia, fer les modificacions corresponents i donar de baixa l'animal quan ja no resideixi en el municipi o hagi mort.
  • Per poder censar l'animal cal que, prèviament, estigui identificat correctament amb un microxip o amb el sistema reglamentari segons l'espècie.
  • S'entén com una modificació de dades la variació de qualsevol de les dades que consten al cens municipal sobre l'animal, incloent-hi el canvi de propietari.
  • S'entén baixa d'un animal quan canvia de municipi de residència o quan ha mort.
Si es tracta d'un gos considerat potencialment perillós, cal sol·licitar la Llicència per a la tinença i conducció de gossos potencialment perillosos, d'acord amb el Reial Decret 287/2002, de 22 de març, que desenvolupa la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre règim jurídic de la tinença d'animals considerats potencialment perillosos i el Decret 170/2002, de 11 de juny, sobre mesures en matèria de gossos considerats potencialment perillosos.  

Qui ho pot demanar?

Tots els ciutadans propietaris d'un animal de companyia (gossos, gats i altres animals que conviuen habitualment a la llar, amb la finalitat d'obtenir-ne companyia), majors de 16 anys. En cas de gossos potencialment perillosos, la persona propietària de l'animal haurà de ser major de 18 anys.

Preu

Aquesta gestió és gratuïta.

Repercussió legal

El propietari d'un animal que no el tingui identificat i censat correctament està incorrent en infraccions tipificades a les ordenances municipals que poden ser motiu de les sancions corresponents.

Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

  • Tramitació presencial: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.

    Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.

    Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) 

    Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:

    • Únicament permet la tramitació telemàtica i per tant no disposa de canal de tramitació presencial, o
    • Esteu obligats a la tramitació electrònica (art. 14 de la Llei 39/2015).

    Web cita: https://citaoficines.paeria.cat

    Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)

    Rambla de Ferran, 32
    25007 Lleida
    Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:

    • gestions-omac@paeria.cat
    • Trucar a: 973 70 03 00 (i marqui l'opció que desitgi en funció del departament que vulgui contactar)

     

Documentació que cal aportar

Tramitació electrònica

  • Empleneu el formulari per a la presentació electrònica prement l'opció Tramitar
  • Còpia de la cartilla sanitària de l'animal
  • Full AIAC o targeta de l'AIAC (Si no disposeu de cap dels documents anteriors, podeu emplenar el document fitxa de dades de l'animal i dades del veterinari que trobareu en l'apartat "Documents")

Tramitació presencial

  • Lliureu la sol·licitud d'alta, modificació i baixa del Registre
  • Còpia del DNI del propietari de l'animal
  • Còpia de la cartilla sanitària de l'animal
Més informació

Regidoria d'Habitatge i Transició Ecològica
Pl. Paeria, 11, baixos (edifici Pal·las) 
25007 Lleida 
Tel. 973 700 455
mediambient@paeria.cat

Impresos
  • Fitxa de dades de l'animal i del veterinari i (si no disposeu del full d'AIAC ni de la tarjeta d'AIAC, podeu emplenar aquest document)
  • Sol·licitud d'alta, modificació o baixa del Cens municipal d'animals domèstics de companyia (només per a la tramitació presencial)
Tràmits relacionats
  • Aportació de documentació requerida per la Regidoria d'Habitatge i Transició Ecològica
Darrera actualització 25/10/2022 13:57
Tramitar amb certificat
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana