• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Comprovació de la inscripció en el Padró Municipal d'Habitants

Descripció

AVÍS. Li informem que:

  • Aquesta petició és un tràmit d'iniciació.
  • Estigui pendent durant el procés de tramitació, als avisos que pugui rebre.
  • L'expedient quedarà desestimat si no respon als requeriments de documentació i s'hauria de sol·licitar de nou.

Consisteix a confirmar la inscripció en el Padró Municipal d'Habitants dels estrangers comunitaris o assimilats i dels que disposin d'autorització de residència de llarga durada.

La no confirmació durant el període establert suposa l'inici d'un expedient de baixa en el Padró Municipal d'Habitants, segons les indicacions del Consell d'Empadronament de 27 de juny de 2008.

(L'Ajuntament de Lleida envia una carta a les persones afectades per comunicar el termini per efectuar-ne la confirmació.)

Qui ho ha de fer?

Ciutadans, tant majors com menors d'edat, nacionals, de països de la Unió Europea i de Suïssa, Noruega, Islàndia i Liechtenstein, o nacionals d'altres països amb permís de residència de llarga durada que hagin rebut la comunicació corresponent de l'Ajuntament per confirmar la seva inscripció en el Padró.

Ha de realitzar el tràmit la persona interessada major d’edat o la persona representant acreditat mitjançant document vàlid en dret que deixi constància fefaent:

  • Document notarial expedit per un notari de l’Estat Espanyol, o
  • Declaració presencial de la persona interessada davant funcionari públic (representació apud acta, art. 5, Llei 39/2015).

En el supòsit de menor d’edat ha de realitzar el tràmit els pares que tinguin la seva guàrdia i custòdia o els seus representants legals.

Termini de resolució

D’acord amb la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sot Secretària del Ministeri de la Presidència, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, on es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal. (BOE núm. 122 de 3 de maig de 2020):

"11. El termini per a la realització dels tràmits i la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada és el general dels tres mesos establerts en l’article 21.3 de la Ley 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques."

Termini de validesa

Fins a la propera comunicació de l'Ajuntament. 

Tramitació

Electrònicament

Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

Si no teniu identitat digital, podeu consultar com demanar-la:

  • Empreses i professionals: Camerfirma, FNMT
  • Ciutadania: IdCat mòbil, IdCat, DNIe; cl@ve (inclòs el pin 24h)

Per tramitar electrònicament la vostra sol·licitud premeu el botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta pàgina, empleneu les dades del formulari que us apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent i envieu-lo. 

Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el vostre codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

També us podeu adreçar a un dels Punts de Suport Digital perquè us donin suport i acompanyament per realitzar la gestió electrònicament. Consulteu els horaris dels diferents centres d'acompanyament. 

Presencialment

Tramitació presencial amb cita: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) 

Web cita: https://citaoficines.paeria.cat

Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)

Rambla de Ferran, 32
25007 Lleida
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:

  • gestions-omac@paeria.cat
  • Trucar a: 973 70 03 00 (i marqui l'opció que desitgi en funció del departament que vulgui contactar)

 

Formes de tramitació
  • XatBot - Padró

    Per obtenir més informació o ajuda de com procedir amb les gestions relacionades amb el padró, pots utilitzar el XatBot que trobaràs a la pàgina web del Padró de la Paeria clicant aquí

Documentació que cal aportar
  • Document d'identitat en vigor (països de la Unió Europea i Suïssa, Noruega, Islàndia i Liechtenstein: permís de residència, passaport o document d'identitat del país d'origen; resta de països: permís de residència o passaport.
  • En el cas de menors d'edat el tràmit el realitzarà el pare/mare o representant legal, cal aportar els documents d'identitat del/la menor, del pare/mare o representant legal.

En el supòsit que realitzi el tràmit un representant legal cal aportar:

  • Document notarial expedit per un notari de l’Estat Espanyol, o
  • Declaració presencial de la persona interessada davant funcionari públic (representació apud acta, art. 5, Llei 39/2015).

A tenir en compte

L'Ajuntament podrà exigir a més l'aportació de documentació acreditativa de la continuïtat de la seva residència al municipi (documentació acreditativa de l’habitatge art. 2.3 i art. 6.5 documentació acreditativa de la seva residència al municipi de la Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Sotssecretària, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal).

L'Ajuntament podrà sol·licitar els originals de la documentació aportada o la documentació addicional que cregui convenient.

Més informació

Negociat d'Estadística
Rambla Ferran, 32, baixos
25007 Lleida
estadistica@paeria.cat

Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Rambla Ferran, 32, baixos
25007 Lleida
gestions-omac@paeria.cat

 

Darrera actualització 13/05/2025 11:36
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana