• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Certificats del padró d'habitants. Expedició automàtica

Descripció

Quins tipus de certificat puc sol·licitar?

  • Certificat de residència individual: Certificat que acredita l'empadronament de la persona sol·licitant, com consta en el Padró Municipal d'Habitants actual de la ciutat de Lleida o en padrons anteriors. És un document específic per als processos administratius o judicials que dona fe de les dades que apareixen en el Padró.
     
  • Certificat de convivència: És el document que acredita fefaentment el fet de l'empadronament i on consten totes les persones empadronades al mateix domicili. Per a què es pugui emetre cal que en la base de dades del padró consti l'autorització de cessió de dades de totes les persones empadronades en el domicili. En cas contrari, en el certificat només constarà el nombre de persones que hi són empadronades, però no constaran les seves dades personals. 

  • Certificat històric individual: En el certificat constarà la data d'alta al Padró Municipal d'Habitants de Lleida, així com la relació dels diferents domicilis de la ciutat de Lleida on heu estat empadronat. Aquestes dades tindran una antiguitat màxima des de l'any 1996 del Padró Municipal d'Habitants de Lleida. És un tràmit adreçat bàsicament a les persones que vulguin acreditar un empadronament continuat a Espanya (per exemple: tràmits d'arrelament per a estrangers, expedients de matrimoni, expedients de la Llei de dependència, etc.).
     
  • Certificat negatiu històric individual: En el certificat constarà la data d'alta i baixa al Padró Municipal d'Habitants de Lleida, així com la relació dels diferents domicilis de la ciutat de Lleida on heu estat empadronat. Aquestes dades tindran una antiguitat màxima des de l'any 1996, del Padró Municipal d'Habitants de Lleida. És un tràmit adreçat bàsicament a les persones que vulguin acreditar un empadronament continuat a Espanya (per exemple: tràmits d'arrelament per a estrangers, expedients de matrimoni, expedients de la llei de dependència, etc.). 

Qui el pot sol·licitar?

  • Tota persona major de 16 anys.
  • En cas que la persona que necessiti el certificat sigui menor de 16 anys, cal que un dels progenitors o tutors empadronats al domicili sol·liciti un certificat de convivència. 

Preu

Si feu aquest tràmit per Internet, la gestió és gratuïta.

Si feu aquest tràmit presencialment, s'hi aplicarà la taxa corresponent prevista a l'ordenança fiscal 2.1, amb les exempcions i bonificacions establertes.

Termini de validesa

Depèn de l'administració o lloc on s'hagi de presentar. Amb caràcter general, aquest període acostuma a ser de tres mesos.

  

Tramitació

Tramitació electrònica

 

Per fer aquest tràmit cal que us identifiqueu amb identitat digital (certificat, idCat mòbil o cl@ve).

Com es fa?

  • Premeu el bóto: tramitar amb certificat
  • Seleccioneu el tipus de certificat que voleu i l'idioma
  • Per defecte us proposarà l'adreça electrònica que consta al vostre certificat digital, si voleu que les comunicacions relacionades amb aquest tràmit us arribi a una altra adreça, indiqueu-ho en el camp del correu electrònic
  • Premeu el botó "enviar a revisar", comproveu que totes les dades són correctes (si no ho són, podeu modificar-les) i premeu el botó "confirmar"
  • Us apareixerà un avís en pantalla que s'ha realitzat correctament la sol·licitud i se us mostrarà el resum de la petició i el document del certificat sol·licitat. Aquest certificat també el teniu disponible a l'espai de la vostra carpeta. Rebreu un correu electrònic amb la informació per accedir al vostre espai de carpeta ciutadana i seguiment de tràmits.

 IMPORTANT QUE TINGUEU EN COMPTE

  • En el cas dels certificats de convivència, és necessari perquè apareguin les dades de les persones convivents al certificat, que hagueu autoritzat la cessió de les dades personals. Si no heu fet l'autorització, apareixerà al certificat de convivència, el número de persones que hi conviuen però no les seves dades personals.
  • Si no us apareixen les dades personals, podeu realitzar l'autorització de cessió de dades, emplenant el document que trobareu en l'apartat Impresos. Aquest document, el podeu presentar en aquest tràmit "Cessió de dades al Padró Municipal d'Habitants" , o bé, presencialment, demanant prèviament cita prèvia,  a l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana.
  • En el cas de cessió de dades de menors, cal que ho realitzi un dels progenitors empadronats amb el/la menor. 

Tramitació presencial

 

També podeu realitzar aquesta gestió presencialment, a l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC).

Rambla de Ferran, 32

25007 Lleida
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:

  • gestions-omac@paeria.cat
  • Trucar a: 973 70 03 00 (i marqui l'opció que desitgi en funció del departament que vulgui contactar)

No cal sol·licitar cita

S'ha de tenir present el següent:

  • Consultar horari d'atenció al públic de l'OMAC
  • Avís: de 12 a 14h., segons disponibilitat del servei

 

 

Formes de tramitació
  • XatBot - Padró

    Per obtenir més informació o ajuda de com procedir amb les gestions relacionades amb el padró, pots utilitzar el XatBot que trobaràs a la pàgina web del Padró de la Paeria clicant aquí

Més informació

Negociat d'Estadística
Rambla Ferran, 32, baixos
25007 Lleida
estadistica@paeria.cat

Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Rambla Ferran, 32, baixos
25007 Lleida
gestions-omac@paeria.cat

Impresos
  • Autorització de tràmits d'empadronament
Seleccioneu un tràmit
  • Cessió de dades personals al Padró Municipal d'Habitants
Darrera actualització 13/05/2025 11:42
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana