La Sindicatura pot supervisar l'activitat que desenvolupa l'Administració municipal, tant la de les autoritats com la de les persones que en depenen, o bé que estan adscrites a un servei públic.
La Sindicatura de Lleida no està subjecte a cap mandat imperatiu, no rep instruccions de cap autoritat i compleix les seves funcions amb independència i objectivitat, actuant d’acord amb els criteris de legalitat, equitat, celeritat i transparència.
El Ple de l'Ajuntament, en sessió ordinària, és qui nomena el/la Síndic/a de Greuges Municipal entre les candidatures proposades per la Comissió de Govern.
Qualsevol persona física o jurídica pot presentar una queixa en assumptes relatius a l’Administració municipal de l’Ajuntament de Lleida i els seus organismes dependents, i que creguin vulnerat algun dret que la legislació de règim local reconeix a la ciutadania
No és necessari dur advocat ni procurador.
La queixa es pot formular tant presencialment com per correu ordinari, també per telèfon i per correu electrònic. Les vies per presentar la queixa són les següents:
Les queixes s'han de presentar personalment o per correu postal a l'oficina del Síndic de Greuges de Lleida.
SÍNDIC DE GREUGES DE LLEIDA Sra. Dolors Padial Carrer Major, núm. 31 25007 Lleida Telèfon 973 700 356 sindic@paeria.es
Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "tramitar" que trobareu al final d'aquesta pàgina; empleneu les dades del formulari que us apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el vostre codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "seguiment de tràmits" que trobareu al menú de l'esquerra.
SÍNDICATURA DE GREUGES DE LLEIDA Carrer Major, núm. 31 25007 Lleida Telèfon 973 700 356 sindic@paeria.es