AVÍS. Li informem que:
L'empadronament és l'acte de registrar-se al municipi de residència habitual i determina que la persona és considerada veïna d'aquella població.
Les persones que resideixen de manera habitual i contínua en el municipi de Lleida però no disposen de domicili fix poden sol·licitar el seu empadronament en el nostre municipi.
Aquest tràmit permet efectuar la inscripció al Padró d'habitants de Lleida:
Les persones majors d'edat poden demanar la seva inscripció i de la seva unitat familiar si provenen del mateix municipi i estàn convenientment autoritzats. (Veure a impressos "Autorització de tràmits").
D’acord amb la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sot Secretària del Ministeri de la Presidència, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, on es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal. (BOE núm. 122 de 3 de maig de 2020):
"11. El termini per a la realització dels tràmits i la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada és el general dels tres mesos establerts en l’article 21.3 de la Ley 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques."
El termini de tres mesos per resoldre pot quedar afectat, d’acord amb l’article 22, Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:
“Suspensió del termini màxim per resoldre".
1. El transcurs del termini màxim legal per resoldre un procediment i notificar la resolució es pot suspendre en els casos següents:
d) "Quan se sol·licitin informes preceptius a un òrgan de la mateixa Administració o d’una de diferent, pel temps que transcorri entre la petició, que s’ha de comunicar als interessats, i la recepció de l’informe, que també se’ls ha de comunicar. Aquest termini de suspensió no pot excedir en cap cas els tres mesos. En cas de no rebre’s l’informe en el termini indicat, el procediment prossegueix.”
D'acord amb l'apartat 3.3 "Casos especials d'empadronament" de les instruccions tècniques als ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal (Resolució de 29/04/2020 BOE 02/05/2020) la condició per poder ser empadronat sense disposar de domicili fix és que la persona sol·licitant sigui coneguda pels serveis socials de l'Ajuntament de forma directa o per mitjà de les entitats del Tercer Sector Social.
Per aquest motiu aquestes sol·licituds seran adreçades al Servei de Benestar Social perquè emeti l'informe preceptiu. En cas que aquest informe sigui positiu la persona sol·licitant serà empadronada a l'adreça corporativa establerta a aquests efectes.
El termini màxim de resolució de la sol·licitud d'empadronament és de tres mesos (Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Si no teniu identitat digital, podeu consultar com demanar-la:
Per tramitar electrònicament la vostra sol·licitud premeu el botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta pàgina, empleneu les dades del formulari que us apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el vostre codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
També us podeu adreçar a un dels Punts de Suport Digital perquè us donin suport i acompanyament per realitzar la gestió electrònicament. Consulteu els horaris dels diferents centres d'acompanyament.
Tramitació presencial amb cita: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Web cita: https://citaoficines.paeria.cat
Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)
Rambla de Ferran, 32 25007 Lleida Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:
Aquest empadronament no serà immediat i l'Ajuntament podrà comprovar la veracitat de les dades facilitades pels veïns.
Negociat d'Estadística Rambla Ferran, 32, baixos 25007 Lleida estadistica@paeria.cat
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) Rambla Ferran, 32, baixos 25007 Lleida gestions-omac@paeria.cat