AVÍS. Li informem que:
La baixa al Padró d'Habitants pot ser:
a) Per emigració a un altre municipi
La baixa per emigració a un altre municipi es realitza a partir de les comunicacions que fa l'Institut Nacional d'Estadística (INE) a l'Ajuntament de Lleida, per tant no requereix sol·licitud de la persona interessada i aquest tipus de moviment padronal el porta a terme el Negociat d'Estadística.
b) Persones amb nacionalitat espanyola que se'n van a viure a l'estranger
En aquest cas les persones interessades s'han de donar d'alta al Consolat espanyol del país de destí el qual comunicarà la baixa a l'Ajuntament a través de l'INE.
c) Per defunció
La baixa per defunció es realitza a partir de les comunicacions que fa l'INE a l'Ajuntament. En aquest cas, el/la familiar interessat/ada podrà demanar la baixa presentant el certificat de defunció, bé presencialment a l'OMAC, mitjançant cita prèvia, bé telemàticament si es disposa de signatura digital per signar electrònicament la sol·licitud i adjuntant la documentació en els fitxers corresponents.
d) Persones estrangeres que marxen fora del territori espanyol
En aquest cas les persones interessades poden comunicar la baixa al Padró Municipal d'Habitants, bé presencialment a l'OMAC, mitjançant cita prèvia, bé telemàticament si es disposa de signatura digital per signar electrònicament la sol·licitud i adjuntant la documentació en els fitxers corresponents. Per a cada major d'edat és necessari emplenar un formulari. En el cas de menors, les seves dades s'inclouran en el formulari d'un dels progenitors o tutor legal.
L'Ajuntament de LLeida pot efectuar baixes padronals d'ofici si detecta que hi ha persones empadronades en un domicili i realment no hi resideixen.
Persones físiques o representants legals per als apartats c) i d).
D’acord amb la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sot Secretària del Ministeri de la Presidència, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, on es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal. (BOE núm. 122 de 3 de maig de 2020):
"11. El termini per a la realització dels tràmits i la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada és el general dels tres mesos establerts en l’article 21.3 de la Ley 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques."
El termini de tres mesos per resoldre pot quedar afectat, d’acord amb l’article 22, Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:
“Suspensió del termini màxim per resoldre".
1. El transcurs del termini màxim legal per resoldre un procediment i notificar la resolució es pot suspendre en els casos següents:
d) "Quan se sol·licitin informes preceptius a un òrgan de la mateixa Administració o d’una de diferent, pel temps que transcorri entre la petició, que s’ha de comunicar als interessats, i la recepció de l’informe, que també se’ls ha de comunicar. Aquest termini de suspensió no pot excedir en cap cas els tres mesos. En cas de no rebre’s l’informe en el termini indicat, el procediment prossegueix.”
Aquest tràmit és gratuït
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Si no teniu identitat digital, podeu consultar com demanar-la:
Per tramitar electrònicament la vostra sol·licitud premeu el botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta pàgina, empleneu les dades del formulari que us apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el vostre codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
També us podeu adreçar a un dels Punts de Suport Digital perquè us donin suport i acompanyament per realitzar la gestió electrònicament. Consulteu els horaris dels diferents centres d'acompanyament.
Tramitació presencial amb cita: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Web cita: https://citaoficines.paeria.cat
Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)
Rambla de Ferran, 32 25007 Lleida Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:
Negociat d'Estadística Rambla Ferran, 32, baixos 25007 Lleida estadistica@paeria.cat
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) Rambla Ferran, 32, baixos 25007 Lleida gestions-omac@paeria.cat