Aquest tràmit permet a l’interessat (poderdant) atorgar/revocar una representació a un tercer (apoderat) per realitzar en el seu nom els següents tràmits a l’Oficina virtual tributària:
El període màxim d’apoderament electrònic que es pot atorgar és de cinc anys a comptar des de la data d’inscripció. En qualsevol moment abans de la finalització de aquest termini, el poderdant podrà revocar o prorrogar el poder.
En referència a l’actuació “Rebre notificacions en matèria tributària i multes”, des del moment d’atorgar aquesta actuació, els expedients que s’obrin tindran només un destinatari: l’APODERAT, és a dir, només rebrà les notificacions la persona qui té atorgada l’actuació de “Rebre notificacions en matèria tributària i multes”. Si l’interessat vol rebre també les notificacions, ho haurà d’indicar específicament a les sol·licituds que faci a partir del moment de l’apoderament.
1. Identificació
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Si no teniu cap sistema d'identitat digital, podeu consultar com demanar-la:
2. Tramitació
Per tramitar electrònicament la vostra declaració premeu el botó Tramitar que trobareu al final d'aquesta pàgina, que enllaça amb l'Oficina Virtual Tributària.
Per assistència en el tràmit electrònic: Si teniu cap dubte sobre els passos a seguir en la tramitació electrònica teniu a la vostra disposició:
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.