• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Sol·licitud bonificació de la quota de l’IBI per a famílies nombroses

Descripció

Per gaudir d'aquesta bonificació s'hauran de reunir els següents requisits:

  • Estar en possessió del títol oficial de família nombrosa, vigent a data 1 de gener, per tal que es pugui aplicar la bonificació a l'any en curs.
  • L'immoble a bonificar ha de ser el de la residència habitual de la família (hi han d'estar empadronats tots els membres inclosos en el títol de família nombrosa).
  • Cal que el/la titular cadastral de l'immoble coincideixi amb el/la titular de la família (pare o mare).

Aquesta bonificació, que haurà de ser sol·licitada pel subjecte passiu, abans del 31 de desembre de l'exercici immediatament anterior al que hagi de ser efectiva, es concedirà pel període de vigència del títol de família nombrosa, sense caràcter retroactiu i es mantindrà fins que no variïn les circumstàncies familiars i per un període màxim de cinc anys a la finalització del qual haurà de tornar-se a sol·licitar.

  • Aquesta bonificació només s’aplicarà a aquells immobles que tinguin un valor cadastral inferior a 170.625€
  • Es condició indispensable que, a la data d’inici de cada període impositiu o meritació respectiva, el subjecte passiu no tingui cap deute pendent amb l’Ajuntament de Lleida que es trobi en fase executiva amb el recàrrec ordinari de constrenyiment que preveu l’article 28 de la Llei General Tributària.
Tramitació

A - Electrònicament a través de l'Oficina Virtual Tributària

1. Identificació.

Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un dels sistemes acceptats. Si no teniu cap sistema d'identitat digital, podeu consultar com demanar-lo:

  • Empreses i professionals: Camerfirma, FNMT
  • Ciutadania: IdCat mòbil, IdCat, DNIe; cl@ve 

2. Tramitació.

Per tramitar electrònicament la vostra declaració premeu el botó Tramitar que trobareu al final d'aquesta pàgina, que enllaça amb l'Oficina Virtual Tributària.

  1. Després de prémer el botó de TRAMITAR, us demanarà identificació electrònica.
  2. Seguidament cal prémer el botó "+ Nova sol·licitud, recurs o adjuntar documentació".
  3. Seleccionar la carpeta “Sol·licitud bonificació IBI Urbana per família nombrosa”.

Per assistència en el tràmit electrònic: Si teniu cap dubte sobre els passos a seguir en la tramitació electrònica teniu a la vostra disposició:

  • Telèfon: 973 93 02 47 de dilluns a divendres de 8 a 20h excepte festius.
  • Correu electrònic: oac360@paeria.cat
  • Formulari: Truca'm a l'enllaç https://paeria.cat/OAC360, perquè us truquin en l'horari que us vagi millor.

B - Subjectes no obligats electrònicament

Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l'administració també ho podeu gestionar:

  • Presencialment:
    •  OGAT
      • Oficina de Gestió i Atenció Tributària
        Avinguda Blondel 16
        25002 Lleida
      • Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita. Consulti la gestió de la cita: https://citaoficines.paeria.cat
      • Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.
      • Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:
        • Únicament permet la tramitació telemàtica i per tant no disposa de canal de tramitació presencial, o
        • Esteu obligats a la tramitació electrònica (art. 14 de la Llei 39/2015).
    • OAC BORDETA:
      • Avinguda Pla d'Urgell, 28
        25001 Lleida
        Consulteu l'horari d'atenció
  • Servei de Vídeo Atenció Ciutadana
  • Per correu postal:
    • Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT)
Av. Blondel, 16 25002 Lleida
  • També podeu fer ús de qualsevol dels registres a que fa referència l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Documentació que cal aportar
  • En cas de fer la gestió mitjançant un representant, cal l'autorització corresponent, juntament amb la fotocòpia del DNI de la persona autoritzant. (Vegeu l'apartat "Impresos")

Consulta de dades o obtenció de documents per a la gestió d'aquest procediment

  • D’acord amb l’art. 28 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per verificar el compliment de la normativa relativa a aquest procediment, l’Ajuntament de Lleida accedirà o obtindrà les dades o documents següents de les administracions corresponents:
    • Títol de família nombrosa. Departament de Drets Socials. Generalitat de Catalunya.

En cas que us oposeu a què fem aquesta consulta, haureu d’acreditar el requisit sol·licitat aportant el títol de família nombrosa emès pels òrgans competents de la Generalitat de Catalunya.

Normativa
  • Article 74.1 del Text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals
  • Ordenances Fiscals
Més informació

Oficina de Gestió i Atenció Tributària
Av. Blondel 16, baixos
25002 Lleida
Tel. 973 700 420
ofgestio@paeria.cat

 

Impresos
  • Autorització de representació
Tràmits relacionats
  • Impost sobre béns immobles (IBI)
Darrera actualització 13/11/2025 08:52
TRAMITAR
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana