• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

L10.6 Subvencions destinades a l’impuls de cooperatives de treball integrades per persones joves

Descripció
El termini de presentació de les sol·licituds és del 2 d'agost fins al 1 d'octubre de 2025.

* En l’apartat de “Documents”, pots consultar directament les bases d’aquestes subvencions on apareix tota la informació necessària

Objecte

Regular la concessió d’ajuts per al desenvolupament d’activitats emmarcades en l’àmbit de l’economia cooperativa, social i solidària i liderades majoritàriament per persones joves. Concretament, els ajuts s’adrecen a projectes per a la creació de cooperatives de treball i a cooperatives de treball de recent creació.

Persones beneficiàries

  1. Cooperatives constituïdes com a màxim un any abans de la data de cada convocatòria d’ajut i en les quals la meitat o més associats tinguin entre 18 i 40 anys.
  2. Persones físiques que presentin projectes per a la creació de noves cooperatives en les quals la meitat o més associats tinguin entre 18 i 40 anys.

Queden expressament excloses les cooperatives subvencionades en anteriors convocatòries.

Requisits de les persones beneficiàries 

  1. Que la cooperativa o les persones físiques que presenten el projecte cooperatiu estigui impulsat per un mínim de dos persones sòcies.
  2. Que l’activitat econòmica i empresarial de la cooperativa i el projecte cooperatiu tingui el domicili social a la ciutat de Lleida. En cas de no disposar d’un local per l’activitat, ha de tenir el domicili fiscal a la ciutat de Lleida segons els models 036 o 037 de l’Agència Tributària.
  3. Que el projecte empresarial es presenti sota la forma jurídica de cooperativa, basat en els principis de l’economia social i solidària.
  4. No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de persona beneficiaria que preveu l’article 13.2 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  5. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Lleida, i a la Hisenda Pública, així com de les obligacions amb la Tresoreria de la Seguretat Social. Aquesta exigència haurà d’acreditar en el moment de la presentació de la sol·licitud i mantenir-se vigent durant tot el procés de subvenció: concessió, reconeixement de l’obligació, pagament i justificació.
  6. Pel que fa a professions, oficis i activitats que impliquin contacte amb menors, caldrà donar compliment a Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, en els termes en que li sigui aplicable.
  7. Pel que fa als preceptes legals d’igualtat entre persones, donar compliment a la Llei 17/2015 de 21 de juliol d’igualtat efectiva de dones i homes.
  8. Les persones sol·licitants que en la data de presentació de la convocatòria tinguin algun projecte subvencionat per l’Ajuntament de Lleida corresponent a dues convocatòries anteriors pendent de justificació final, en quedaran automàticament excloses.
Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

Documentació que cal aportar
  • Amb caràcter general:
    • Formulari online degudament complimentat i signat.
    • Fitxa del projecte detallada que es durà a terme, l’import de la subvenció que es demana, el detall de les fonts de finançament i el pressupost total detallat. (Podeu fer servir de model l'Annex 1 que trobareu a l'apartat Impresos).
    • Si us atorguen subvenció

En el cas de cooperatives creades, autorització de transferència bancària de l’any en curs del compte corrent de la cooperativa.

En el cas de cooperatives de nova creació autorització de transferència bancària de l’any en curs del compte corrent de les persones beneficiares.

      • Cal acreditar la titularitat del compte corrent per rebre l'ajut mitjançant la certificació de l'imprès signat per la persona titular i l'entitat bancària, o bé aportant aquest imprès d'autorització, signat només per la persona titular i el certificat original de titularitat del compte, que podrà expedir de forma telemàtica o similar l'entitat bancària. En el cas de la banca en línia se’l pot generar el mateix titular, (opció de certificat bancari original, signat electrònicament per l’entitat).
    • Documents justificatius i comprovants de pagament de les despeses si escau. En cas de cooperatives de nova creació les factures poden ser a nom dels beneficiaris o a nom de la cooperativa un cop creada on hi ha de constar els beneficiaris a l’acta de constitució.
    • Declaració d’altres ajuts per la mateixa finalitat i el volum d’aquest finançament, si escau.
    • Declaració responsable de disposar de facultats de representació de l’empresa, d'acord amb la escriptura notarial corresponent inscrita al Registre mercantil o al registre corresponent, si escau.
      • Quan no es pugui verificar mitjançant la identitat digital que la persona que presenta la sol·licitud disposa de facultats de representació de la persona jurídica, caldrà aportar també el document d'autorització de representació.
    • Declaració responsable sobre el compliment de les obligacions establertes per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, pel que fa a les professions, oficis i activitats que impliquin contacte amb menors.
    • Declaració responsable sobre el compliment de les obligacions establertes per la Llei 17/2015, del 21 de juliol d’igualtat efectiva de dones i homes.
  • Amb caràcter específic:
    • Pla d’empresa segons el model de la convocatòria
    • En el cas de cooperatives constituïdes, NIF de la Cooperativa i acta de la constitució. Per a cooperatives de nova creació s’haurà de presentar un cop atorgat l’ajut i creada la cooperativa.

D’acord amb allò establert a l’article 68 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud d’iniciació no reuneix els requisits establerts en la convocatòria i, en el seu cas, a les bases específiques de cada línia d’actuació, es requerirà a la persona sol·licitant perquè en el termini de 10 dies esmeni o aporti els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició.

Consulta de dades

D’acord amb l’art. 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, LPAC, per verificar el compliment de la normativa relativa a aquest procediment, l’Ajuntament de Lleida accedirà o obtindrà les dades o documents següents de les administracions corresponents:

  • Ajuntament de Lleida: comprovació d'estar al corrent de les obligacions tributàries. I que la comunicació d'activitat sigui favorable. 
  • Agència Estatal d'Administració Tributària: comprovació d'estar al corrents de les obligacions tributàries.
  • Tresoreria General de la Seguretat Social: comprovació d'estar al corrent de les obligacions.

En el cas que us oposeu a què fem aquestes consultes, haureu d'acreditar els requisits sol·licitats aportant la documentació vigent següent: certificat negatiu de deute de l'Ajuntament de Lleida, certificat negatiu de deute amb la TGSS i certificat negatiu d'obligacions tributàries de l'AEAT; identitat fiscal de la cooperativa si aquesta està constituïda.

 

Més informació

Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

Si teniu dubtes concrets referents al procediment us heu de posar en contacte amb: 

LleidaJove - Regidoria de Joventut
C. La Palma, 6-10
25002 Lleida
Telèfon 973700666
lleidajove@paeria.cat

Documents
  • Bases Definitives
  • Convocatòria
Impresos
  • Annex 1- Fitxa projecte subvenció l.10-6 Fem Coop
  • Annex 2 - Autorització de transferència
  • Annex 3 - Autorització de representació
  • Annex 4 - Instruccions presentació subvenció i guió realització Pla d'empresa
Darrera actualització 12/08/2025 11:03
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana