• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Domiciliació bancària de tributs: alta, baixa o modificació

Descripció
En aquest tràmit us podeu informar sobre com podeu domiciliar el pagament dels tributs, modificar una ordre ja existent o realitzar la baixa d'aquesta modalitat de pagament.

Qui ho pot sol·licitar?

Qualsevol persona obligada al pagament tal com disposa l'article 38 del Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de Recaptació.

Quan es fa efectiva la domiciliació?

Les altes, baixes i modificacions en les domiciliacions bancàries tindran efectes per a l'exercici en què es domicilia el rebut sempre que es faci abans de l'emissió de la remesa domiciliada, generalment una setmana abans de la data de càrrec en compte (consulteu el calendari fiscal). En cas contrari, tindrà efectes per a l'exercici següent. 

Tramitació
  • A l'Oficina Virtual Tributària amb certificat digital, cl@ve o Idcat mòbil. Aquesta opció es preceptiva per als subjectes que recull l'article 14.2 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
  • En el moment de realitzar el pagament del rebut, ja sigui a l'entitat bancària, per banca online o pel caixer automàtic, sempre que es realitzi en una entitat bancària col·laboradora (Entitats bancàries col·laboradores).
  • Per correu postal a la següent adreça:

Ajuntament de Lleida - Tresoreria
Av. de Blondel, 16 4a planta
25002 Lleida

  • Presencialment a l'Oficina de Gestió i Atenció Tributària OGAT amb cita prèvia (només els subjectes no obligats a relacionar-se electrònicament d'acord amb l'art. 14.2 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques). En aquest cas la persona que faci la gestió ha de ser la titular del compte bancàri o la persona qui la representi, i en tots dos casos acreditar la titularitat del compte bancari. (Cita prèvia)

 

Documentació que cal aportar

Documentació que cal aportar

A - Tramitació presencial

   Si fa la gestió la persona representant:

  • Autorització de representació (vegeu l'apartat impresos).
  • Ordre de domiciliació SEPA signada pel titular del compte (vegeu l'apartat impresos).

B - Tramitació per Correu Postal

  • Ordre de domiciliació SEPA signada pel titular del compte (vegeu l'apartat impresos).
  • Còpia d'algun document que acrediti la titularitat del compte (certificat de l'entitat bancària, document de la banca online, llibreta d'estalvis o l'ordre de domiciliació SEPA segellada per l'entitat bancària).
Més informació

OGAT (Oficina de Gestió i Atenció Tributària)
Av. Blondel, 16, bxs
25002 Lleida
ofgestio@paeria.es

Documents
  • Instruccions per complimentar el model SEPA
Impresos
  • Autorització de representació
  • Document per sol·licitar la domiciliació (Ordre de domiciliació SEPA CORE)
Tràmits relacionats
  • Consulta de dades de rebuts domiciliats
  • Taxa per recollida de residus municipals domiciliaris (BROSSA)
  • Sol·licitud de bonificació de la taxa per recollida, transport i tractament de residus municipals domiciliaris (brossa) per ingressos familiars
  • Preu públic per la recollida i gestió dels residus que genera l'activitat econòmica
Darrera actualització 09/05/2025 13:14
Tramitar (amb certificat)
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana