• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Traspàs del dret d'ús de parada o local en règim de concessió en un mercat municipal

Descripció
L'objectiu del servei de mercats municipals és assegurar l'abastiment al detall d'articles alimentaris (producte fresc, refrigerat i congelat), així com la venda al detall d'articles de l'equipament de la persona i complements per a la llar. A l'interior del mercat no es permet la venda ambulant ni qualsevol altre tipus de venda especial.

Actualment hi ha en funcionament 3 mercats municipals:

  • Mercat Municipal de Balàfia
  • Mercat Municipal de Cappont
  • Mercat Municipal de Ronda-Fleming 

Els titulars del dret d'ús en règim de concessió de la parada o local es podran traspassar aquest dret d'ús a un tercer pel termini que resti vigent per finalitzar la concessió.

En cas que el nou adjudicatari mantingui la mateixa activitat comercial es mantindrà el règim de concessió, i en cas de canvi d'activitat, el nou adjudicatari gaudiria del dret d'ús de la parada o local en règim d'arrendament per un termini de deu anys prorrogables a cinc més, amb el límit de l'any 2020, tal i com s'estableix en el vigent Reglament de Mercats Municipals.

En el Reglament de Mercats Municipals de Lleida hi ha tipificades les denominacions genèriques en què es classifiquen les possibles activitats comercials dels mercats municipals.

Taxa

  1. Taxa per traspàs:
    1. el 10% del preu del traspàs, com consta en els contractes particulars. Sigui quin sigui l'import del traspàs s'haurà de meritar una quota mínima equivalent a 687€ per mòdul.
    2. quan el traspàs es realitzi entre pares i fills, i entre cònjuges, s'aplicarà una bonificació del 50 % sobre les quotes a pagar.
    3. en els traspassos dels locals exteriors dels mercats, el 10% del preu del traspàs, com consta en els contractes particulars. Sigui quin sigui l'import del traspàs s'haurà de meritar una quota mínima equivalent a 150€ per m2 de superfície de local del mercat.
    • la taxa per traspàs de parades de mercats recau sobre la persona usuària o concessionària de la parada, però el comprador de la parada o quiosc traspassat també té la resposabilitat subsidiaria de pagar
    • si la titularitat del dret d'ús de la parada és en règim de concessió, aquesta es mantindrà al nou adjudicatari sempre que no hi hagi cap modificació de l'activitat comercial; en cas contrari, es perdria la concessió i es passaria a règim de lloguer
  2. Arrendament mensual: Veure aquest apartat en Sol·licitud per adjudicació de parada.

 

Tramitació
  1. Presentar la sol·licitud (veure Impresos) al Registre General (OMAC) o al Registre Auxiliar (OGAT) 
  2. La Regidoria de Promoció de la ciutat, del comerç, del turisme i de l’Ocupació i l’Emprenedoria informa a l'associació de paradistes.
  3. Presentar a la Regidoria de Promoció de la ciutat, del comerç, del turisme i de l’Ocupació i l’Emprenedoria, per part de la persona interessada, la documentació necessària (Veure Documentació que cal aportar).
  4. Fer efectiu el pagament de taxes municipals corresponents al dret d'adjudicació segons les ordenances fiscals vigents.
  5. La Regidoria de Promoció de la ciutat, del comerç, del turisme i de l’Ocupació i l’Emprenedoria, notifica a la persona interessada la resolució de l'expedient. 

 

Formes de tramitació
  • Tramitació presencial: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.

    Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.

    Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) 

    Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:

    • Únicament permet la tramitació telemàtica i per tant no disposa de canal de tramitació presencial, o
    • Esteu obligats a la tramitació electrònica (art. 14 de la Llei 39/2015).

    Web cita: https://citaoficines.paeria.cat

    Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)

    Rambla de Ferran, 32
    25007 Lleida
    Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:

    • gestions-omac@paeria.cat
    • Trucar a: 973 70 03 00 (i marqui l'opció que desitgi en funció del departament que vulgui contactar)

     

  • Tramitació presencial: Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT) amb CITA

    De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 h

    (a excepció de les festes oficials. Consulteu el calendari laboral)
     
    De l'1 de juliol al 15 de setembre, a partir de les 13 h només s'atendrà amb CITA.

    Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l’administració, podeu demanar cita al web: https://citaoficines.paeria.cat , al telèfon 973 700 420 o presencialment al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Oficina de Gestió i Atenció Tributària
    Av. Blondel, 16 baixos
    25002 Lleida
    Tel. 973 700 420
    ofgestio@paeria.cat

    Podreu obtenir cita per al mateix dia, segons disponibilitat, telefònicament al 973 700 420 o de forma presencial al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Documentació imprescindible en cas de tramitació presencial

    •  Si el sol·licita l'interessat/da:
      • Original del document d'identitat, que pot ser: DNI, NIE, permís de residència, passaport o permís de conduir.
    • Si el sol·licita un representant (persona no obligada a relacionar-se electrònicament):
      • Original o fotocòpia del document d'identitat de la persona interessada o sol·licitant.
      • Original del document d'identitat del representant.
      • Full d'autorització signat pel sol·licitant. (vegeu l'apartat impresos)
    • En el supòsit de menors o d'incapacitats:
      • Original del document d'identitat del tutor o representant legal.
      • Original del Llibre de Família o de la sentència judicial que acredita aquesta representació legal.
         

     

Documentació que cal aportar
  • Contracte de compravenda entre ambdues parts.
  • Certificat de l'associació de comerciants del mercat (gestoria) conforme el titular no té cap deute pendent amb aquesta.
  • Si la persona titular de la parada és una persona jurídica (societat):
    • escriptura pública de constitució de la societat.
    • estatuts de la societat.
    • nùmero de compte corrent bancari per domiciliar els rebuts trimestrals de lloguer.
    • carnet de manipulador d'aliments.
    • en cas de tenir personal assalariat treballant en la parada, o familiars ajudants, s'haurà d'aportar el document acreditatiu d'estar al corrent del pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social.
  • Si la persona titular de la parada és una persona física:
    • fotocòpia del DNI.
    • nùmero de compte corrent bancari per domiciliar els rebuts trimestrals de lloguer.
    • certificat que acrediti estar donat d'alta d'autònoms.
    • declaració censal o certificat d'hisenda que acrediti estar donat d'alta de l'epígraf corresponent de l'Impost d'Activitats Econòmiques, o signar una autorització perquè la Regidoria de Promoció Econòmica i Industrial, de Comerç, Mercats i Consum pugui obtenir dades tributàries a l'Agència Tributària conforme s'està al corrent en el compliment d'obligacions fiscals.
    • carnet de manipulador d'aliments.
    • en cas de tenir personal assalariat treballant en la parada, o familiars ajudants, s'haurà d'aportar el document acreditatiu d'estar al corrent del pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social.
  • Si la persona titular vol fer obres a la parada, haurà d'aportar un projecte amb la descripció de la reforma, que la Regidoria de Promoció Econòmica i Industrial, de Comerç, Mercats i Consum, juntament amb els tècnics d'edificis municipals valoraran per donar el vistiplau.
Normativa
  • Ordenança fiscal 2.09 Taxa per Mercats
  • Reglament dels mercats municipals
Més informació

Regidoria de Promoció de la Ciutat, del Turisme i de l'Ocupació i l'Emprenedoria
Av. Tortosa, 2 (edifici Mercolleida)
Tel. 973700616
imc@paeria.cat
http://mercatsiconsum.paeria.cat 

Impresos
  • Annex. Autorització consulta altres administracions
  • Sol·licitud
Tràmits relacionats
  • Adjudicació de parada en un mercat municipal
Darrera actualització 25/04/2022 11:47

  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana