• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Targeta d'aparcament individual per a persones amb mobilitat reduïda

Descripció

Requisits per demanar la targeta

Aquesta targeta facilita a les persones amb mobilitat reduïda aturar o estacionar el seu vehicle tan a prop com sigui possible del punt d’accés o de destinació. Igualment, permet aquesta aturada o estacionament als vehicles de transport col·lectiu per a persones amb mobilitat reduïda:

  • Persones amb mobilitat reduïda que superin el barem de mobilitat i que condueixen un vehicle (titular conductor).
     
  • Persones amb mobilitat reduïda que superin el barem de mobilitat i que no condueixen un vehicle (titular no conductor), en relació als vehicles que els transporten, quan la persona amb discapacitat tingui més de tres anys.
     
  • Persones amb mobilitat reduïda que superin el barem de mobilitat i que no condueixen un vehicle, referent als vehicles que els transporten, quan la persona amb mobilitat reduïda tingui menys de tres anys i depengui de manera continuada d’aparells tècnics imprescindibles per a les seves funcions vitals (titular no conductor).
     
  • Persones amb mobilitat reduïda que tinguin una agudesa visual bilateral igual o inferior a 0,1 amb correcció, o una reducció concèntrica del camp visual igual o menor a 10 graus (titular no conductor).
  • En tots els casos, les persones sol·licitants han d'estar empadronades en el municipi de Lleida.

Si demaneu per primera vegada la targeta seleccioneu el tràmit "Alta"

Renovació de la targeta

Si vosté ja té la targeta d'aparcament individual però l'ha perdut, o s'ha malmès, o li caduca properament seleccioneu "Renovació"

Termini de resolució

El termini màxim de resolució i notificació del procediment és de 2 mesos i el sentit del silenci administratiu, en cas que es produeixi, és desestimatori, d'acord al Capítol 8, del Codi d’accessibilitat del 28 de novembre de 2023, sobre la targeta d'aparcament per a persones amb disminució i altres mesures adreçades a facilitar el desplaçament de les persones amb mobilitat reduïda.

Tramitació

1. Ompliu el formulari

Dades de la persona sol·licitant

En aquest apartat cal que introduïu les dades de la persona amb mobilitat reduïda.
 

Dades de la persona representant legal (representant)

En cas que la pesona beneficiària sigui menor d'edat o estigui incapacitada, cal omplir les dades de la persona representant legal i acreditar-ho. En cas de ser la mare o el pare de la persona beneficiària menor d'edat ho justificarà amb el Llibre de Família i, en la resta de casos, amb la sentència judicial acreditativa.
 

Modalitat de la targeta

Heu d'indicar si la persona amb mobilitat reduïda és conductora o no del vehicle.
 

Documentació

Si feu el tràmit per Internet, podeu adjuntar els documents directament al formulari de sol·licitud, llevat de les fotografies.

IMPORTANT: Heu de fer arribar 2 fotografies originals mida carnet a l'Area d'atenció a les persones amb discapacitat, bé personalment o per correu postal a l'adreça que consta a la signatura d'aquest missatge. No poden ser escanejades.

2. Envieu el formulari

Recordeu que heu d'adjuntar a la sol·licitud la documentació necessària per a la seva validació. En un primer pas fareu 'Enviar a revisar'. Un cop confirmat que totes les dades siguin correctes, podreu enviar la sol·licitud prement l'opció 'Confirmar'.

Si heu fet el tràmit correctament, apareixerà una pantalla de confirmació i amb la informació sobre el procediment que seguirà la vostra petició.

Tan aviat com la vostra sol·licitud s'hagi resolt us ho comunicarem pel mitjà que hagueu triat al formulari.

3. Lliurament de la targeta

Les targetes de nova expedició les enviarem per correu postal certificat al domicili que indiqueu a la vostra sol·licitud.

En el cas de renovació de targeta, l'heu de recollir personalment a la Regidoria de Persones, Comunitat i Agenda 2030 i lliurar la targeta caducada.

Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

  • Tramitació presencial: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.

    Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.

    Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) 

    Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:

    • Únicament permet la tramitació telemàtica i per tant no disposa de canal de tramitació presencial, o
    • Esteu obligats a la tramitació electrònica (art. 14 de la Llei 39/2015).

    Web cita: https://citaoficines.paeria.cat

    Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)

    Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana
    Rambla de Ferran, 32
    25007 Lleida
    Consulteu l'horari d'atenció

    Oficina d'Atenció Ciutadana de Barri - Bordeta
    Avinguda Pla d'Urgell, 28
    25001 Lleida
    Consulteu l'horari d'atenció

    Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:

    • gestions-omac@paeria.cat
    • Trucar a: 973 70 03 00 (i marqui l'opció que desitgi en funció del departament que vulgui contactar)

     

Documentació que cal aportar

Modalitat persona titular no conductora

  • Les 2 fotografies mida carnet de la persona titular les heu de fer arribar a l'Area d'atenció a les persones amb discapacitat, bé presentant-les a les oficines de registre, personalment o per correu postala l'adreça indicada a l'apartat Més informació.
  • Si la persona titular està incapacitada, cal acreditar-ne la representació legal.
  • En cas de tramitació presencial, caldrà que us identifiqueu amb el DNI

Modalitat titular conductor/a

  • Permís de conduir en vigor.
  • Les 2 fotografies mida carnet de la persona tiitular ORIGINALS les heu de fer arribar a l'Area d'atenció a les persones amb discapacitat, bé presentant-les a les oficines dew registre, personalment o per correu postal a l'adreça indicada a l'apartat Més informació.
  • Si la persona titular està incapacitada cal acreditar-ne la representació legal.
  • En cas de tramitació presencial, caldrà que us identifiqueu amb el DNI 

Consulta de dades o obtenció de documents per a la gestió del procediment

D’acord amb l’art. 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, per verificar el compliment de la normativa relativa a aquest procediment, l’Ajuntament de Lleida accedirà o obtindrà les dades o documents següents de les administracions corresponents:

- Generalitat de Catalunya: comprovació de la mobílitat reduïda al Departament de Treball, Afers Socials i Família.

- Direcció General de Policia: consulta de dades d'identitat

En el cas que us oposeu a què fem aquestes consultes, haureu d'acreditar els requisits sol·licitats aportant la documentació vigent següent: certificat del Departament de Treball, Afers Socials i Família de la Generalitat de Catalunya acreditant la mobilitat reduïda i DNI en cas que qui presenti i signi la sol·licitud no sigui la persona titular de la targeta.

Normativa
  • Llei 13/2014, del 30 d’octubre, d’Accessibilitat. Títol IV, art.47 a l’art.52.
  • Decret 97/2002, de 5 de març, sobre la targeta d’aparcament de persones amb mobilitat reduïda i altres mesures adreçades a facilitar el desplaçament de les persones amb mobilitat reduïda.
  • Codi d'Accessibilitat de Catalunya, 28 de novembre de 2023
  • Ordenança Fiscal Municipal anual.
  • Ordenança de circulació de vianants i de vehicles i d’ús de la via pública i dels espais públics de Lleida, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en data 25 de novembre de 2011, publicada BOE Número 30, de 1 de març de 2012.
Més informació

Regidoria d'Acció i Innovació Social
Àrea d'atenció a les persones amb discapacitats

C. Tallada, 32-34, 2a planta
25002 Lleida
Tel. 973 70 06 21
Fax. 973 70 04 81
a/e: discapacitats@paeria.cat

 

Documents
  • Criteris d'ús de la targeta d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda
  • Informació sobre la targeta d'aparcament de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda. Generalitat de Catalunya
Impresos
  • Autorització de representació
  • Imprès de sol·licitud (tramitació presencial)
Darrera actualització 30/12/2024 14:22
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana