• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

L7.2 Subvencions destinades a donar suport al transport adaptat a la ciutat de Lleida - Modalitat individual

Descripció
El termini de presentació de les sol·licituds és del 7 d'agost fins al 8 de setembre de 2025.

* En l’apartat de “Documents”, pots consultar directament les bases d’aquestes subvencions on apareix tota la informació necessària

Objecte

Regular la concessió d’ajuts per donar suport econòmic a les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda i/o dependència per fer front a les despeses derivades de desplaçament als serveis especialitzats d’atenció diürna i donar suport econòmic a les persones propietàries de taxis adaptats per fer front a les despeses derivades del manteniment dels vehicles.

Persones beneficiàries

  1. Persones físiques amb discapacitat i mobilitat reduïda i/o dependència que requereixen servei de transport adaptat per poder accedir als serveis especialitzats d’atenció diürna.

Queden expressament exclosos:

  1. Les persones que utilitzin el servei de taxi per accedir a aquests serveis especialitzats.
  2. Persones no empadronades a Lleida.
  3. Persones que no tinguin plaça en un centre especialitzat.
  4. Persones que hagin rebut una subvenció pel mateix concepte.

Requisits de les persones beneficiàries 

a) Requisits específics en cas de la Modalitat Individual:

  1. Persones físiques que superin el Barem de Mobilitat Reduïda, el Barem de necessitat d’acompanyant i/o acreditin grau de Dependència, segons el Certificat del Servei de Valoració i Orientació del Departament de Drets Socials i inclusió de la Generalitat de Catalunya.
  2. Empadronades a la ciutat de Lleida.
  3. No haver percebut cap subvenció o ajuts pel mateix concepte d’altres
  4. Administracions públiques.
  5. Que hagin requerit, a títol individual, l’ús de transport adaptat.

b) Requisits comuns per totes les bases:

  1. No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de persona beneficiaria que preveu l’article 13.2 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  2. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Lleida, i la Hisenda Pública, així com de les obligacions amb la Tresoreria de la Seguretat Social. Aquesta exigència haurà d’acreditar en el moment de la presentació de la sol·licitud i mantenir-se vigent durant tot el procés de subvenció: concessió, reconeixement de l’obligació, pagament i justificació.
  3. Pel que fa a professions, oficis i activitats que impliquin contacte amb menors, caldrà donar compliment a Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, en els termes en que li sigui aplicable.
  4. Pel que fa als preceptes legals d’igualtat entre persones, donar compliment a la Llei 17/2015 de 21 de juliol d’igualtat efectiva de dones i homes.
  5. Els sol·licitants que en la data de presentació de la convocatòria tinguin algun projecte subvencionat per l’Ajuntament de Lleida corresponent a dues convocatòries anteriors pendent de justificació final, en quedaran automàticament excloses.
Tramitació

Avís important

Us recomanem que tramiteu l'obtenció d'un certificat digital, ja que les entitats esteu obligades a fer els tràmits amb l'administració, exclusivament, de forma telemàtica.

Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

Documentació que cal aportar
  • Amb caràcter general:
    • Formulari online degudament complimentat i signat.
    • Autorització de transferència bancària de l’any en curs. (Vegeu l'Annex 2 de l'apartat Impresos). 
      • Cal acreditar la titularitat del compte corrent per rebre l'ajut mitjançant la certificació de l'imprès signat per la persona titular i l'entitat bancària, o bé aportant aquest imprès d'autorització, signat només per la persona titular i el certificat original de titularitat del compte, que podrà expedir de forma telemàtica o similar l'entitat bancària. En el cas de la banca en línia se’l pot generar el mateix titular, (opció de certificat bancari original, signat electrònicament per l’entitat).
    • Documents justificatius i comprovants de pagament de les despeses si escau.
    • Declaració d’altres ajuts per la mateixa finalitat i el volum d’aquest finançament, si escau.
    • Declaració responsable de disposar de facultats de representació de l’empresa, d'acord amb la escriptura notarial corresponent inscrita al Registre mercantil o al registre corresponent, si escau.
      • Quan no es pugui verificar mitjançant la identitat digital que la persona que presenta la sol·licitud disposa de facultats de representació de la persona jurídica, caldrà aportar també el document d'autorització de representació.
    • Declaració responsable sobre el compliment de les obligacions establertes per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, pel que fa a les professions, oficis i activitats que impliquin contacte amb menors.
    • Declaració responsable sobre el compliment de les obligacions establertes per la Llei 17/2015, del 21 de juliol d’igualtat efectiva de dones i homes.
  • Amb caràcter específic:
    • Modalitat Individual:
      • Justificant de la situació de la persona usuària del servei que acrediti la necessitat d’utilitzar transport adaptat, mitjançant el corresponent certificat del Servei de Valoració i Orientació del Departament de Drets socials de la Generalitat de Catalunya i/o Certificat d’acreditació de Dependència.
      • Declaració de renda de la persona usuària del servei de transport adaptat i/o el certificat o justificant d’ingressos, prestacions econòmiques públiques o privades i retribucions en diners.
      • Certificat o justificant de rendiments nets del capital immobiliari i mobiliari.

D’acord amb allò establert a l’article 68 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud d’iniciació no reuneix els requisits establerts en la convocatòria i, en el seu cas, a les bases específiques de cada línia d’actuació, es requerirà a la persona sol·licitant perquè en el termini de 10 dies esmeni o aporti els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició.

Consulta de dades

D’acord amb l’art. 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, per verificar el compliment de la normativa relativa a aquest procediment, l’Ajuntament de Lleida accedirà o obtindrà les dades o documents següents de les administracions corresponents:

  • Ajuntament de Lleida: comprovació que no hi hagi deutes pendents de pagament. Comprovació del padró d'habitants.
  • Agència Estatal d'Administració Tributària: comprovació que no hi hagi deutes pendents de pagament, declaració de renda de la persona usuària i rendiments nets del capital immobiliari i mobiliari.
  • Tresoreria de la Seguretat Social: comprovació que no hagi deutes pendents de pagament.
  • Generalitat de Catalunya, Regidoria Acció i Innovació Social: comprovació si s'ha obtingut o no alguna altra subvenció o ajuda, el Barem de Mobilitat Reduïda, el Barem de necessitat d'acompanyant i/o grau de dependència.

  Per tal que l’Ajuntament de Lleida i els seus organismes autònoms puguin realitzar les comprovacions, la persona adjudicatària ha de manifestar la seva conformitat amb aquestes.

En el cas que us oposeu a què fem aquestes consultes, haureu d'acreditar els requisits sol·licitats aportant la documentació vigent següent: certificat negatiu de deute de l'Ajuntament de Lleida, certificat negatiu de deute amb la TGSS i certificat negatiu d'obligacions tributàries de l'AEAT, declaració de renda, rendiments del capital immobiliari i mobiliari. Declaració jurada d'ajudes i subvencions obtingudes del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Barem de Necessitat d'Acompanyant i/o Grau de Dependència.  

 

Més informació

Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

Si teniu dubtes concrets referents al procediment de justificació us heu de posar en contacte amb: 

Benestar Social
Regidoria Acció i Innovació Social
C. Tallada, 34, 1r
25002 Lleida
Telèfon 973700306
serveissocials@paeria.es

Documents
  • Bases Definitives
  • Convocatòria
Impresos
  • Annex 2 - Autorització transferència
  • Autorització de representació
  • Sol·licitud per a la a tramitació presencial
Darrera actualització 21/08/2025 12:28
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana