• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Ocupació per càrrega i descàrrega, plataformes, bastides, tanques, mudances talls, circulació i similars (mobilitat)

Descripció

Tràmit per sol·licitar l'ocupació temporal de via pública (vorera o calçada) per mudances, càrrega i descàrrega i talls de carrer; la circulació de vehicles amb pes o longitud superiors als permesos en les vies urbanes, per desviaments puntuals de trànsit i per a l'accés de vehicles a zones de vianants. 

L'ocupació ha de complir amb les condicions específiques d'ús de la via pública i, si escau, abonar-ne la taxa que correspongui.

Aquest tràmit el poden fer particulars o empreses, persones emprenedores i altres professionals que facin actuacions a la via pública de forma periòdica. Podeu fer-lo electrònicament mitjançant aquest tràmit, o bé omplir l'imprès de sol·licitud i presentar-lo presencialment a l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana.

La sol·licitud d'ocupació s'ha de sol·licitar, com a mínim, amb una antelació de 48 hores, en dies hàbils, respecte a la data d'ocupació si es fa la tramitació electrònica, i de 4 dies hàbils, com a mínim, en cas de tramitació presencial. 

En cas que l'ocupació impliqui talls en carrers principals, s'ha de comunicar com a mínim 3 dies abans, en cas de tramitació electrònica, i 5 dies hàbils, com a mínim, en cas de tramitació presencial.

Quin tipus d'ocupacions podeu sol·licitar

  • Podeu sol·licitar permís per ocupar temporalment la via pública per:
    • Càrrega i descàrrega d'obres, de particulars o comercials
    • Mudances
    • Ocupació amb elements (bastides, casetes, tanques, plataformes, etc.). Per sol·licitar l'ocupació amb contenidors, cal que ho feu mitjançat aquest altre tràmit.
  • Circulació de vehicles per vies urbanes de característiques especials (PMA, matèries perilloses)
  • Accés a zones de vianants (per casament, mudances, per a persones amb mobilitat reduïda, vehicles de PMA superiors a 3500 kg, etc.)

Requisits

Les ocupacions autoritzades hauran de tenir en compte els requisits generals i particulars establerts per raó de l'ocupació, segons la zona de la via pública que quedi afectada per l'ocupació.

Vegeu més informació sobre els requisits a l'apartat "Documents", al final d'aquest tràmit. 

Condicionants per a l'ocupació de la via amb elements, reserves d'estacionament per a mudances i càrrega i descàrrega

Podeu consultar els condicionants per ocupació amb bastides, tanques i casetes d'obra, així com les especificacions en cas de reserves d'estacionament per a mudances i càrrega i descàrrega. Trobareu aquesta informació en l'apartat "Documents" d'aquest tràmit.

Taxes

Les taxes que s'han d'abonar pels diferents conceptes d'ocupació de via pública estan regulades a l'ordenança fiscal 3.1 de l'Ajuntament de Lleida. En els casos que es consideri necessari, es podran sol·licitar dipòsits de fiança per garantir la reposició de possibles danys al paviment o elements de mobiliari urbà en general.

Tramitació

Quan s'ha de presentar la sol·licitud d'ocupació

  • La sol·licitud d'ocupació de via pública s'ha de presentar:
    • Si es tramita electrònicament, en un termini de 48 hores en dies hàbils abans de l'inici de l'ocupació .
    • Si es tramita presencialment, en un termini mínim de 4 dies hàbils abans de l'inici de l'ocupació.
  • Si l'ocupació que se sol·licita implica talls en carrers principals, s'ha de presentar en un termini mínim de 3 dies abans de l'inici de l'ocupació, en cas de tramitació electrònica i 5 dies hàbils abans, com a mínim, en cas de tramitació presencial.
  • Les modificacions de les característiques d'una ocupació ja sol·licitada s'han de presentar en un termini mínim de 48 hores abans de l'inici de l'ocupació.

En cas que es dificulti de manera greu la circulació de vehicles, vianants o l'accés a comerços, habitatges o locals, l'Ajuntament podrà denegar o condicionar l'ocupació amb mesures especials en cada cas i podrà establir les condicions especials que caldrà complir.

La persona responsable de l'ocupació haurà de tenir la comunicació d'informe favorable de l'Ajuntament permanentment, en un lloc visible o on es pugui mostrar, a disposició dels agents de l'autoritat i dels serveis municipals.

Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

  • Tramitació presencial: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.

    Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.

    Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) 

    Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:

    • Únicament permet la tramitació telemàtica i per tant no disposa de canal de tramitació presencial, o
    • Esteu obligats a la tramitació electrònica (art. 14 de la Llei 39/2015).

    Web cita: https://citaoficines.paeria.cat

    Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)

    Rambla de Ferran, 32
    25007 Lleida
    Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:

    • gestions-omac@paeria.cat
    • Trucar a: 973 70 03 00 (i marqui l'opció que desitgi en funció del departament que vulgui contactar)

     

    En cas de tramitació presencial, caldrà que feu la sol·licitud amb una antel·lació mínima de 4 dies hàbils abans de la data d'inici de l'ocupació.

Documentació que cal aportar
  • En cas que s'autoritzi l'ocupació i impliqui l'ocupació d'un o diversos carrils d'estacionament, caldrà emplenar  el model de protocol que trobareu a l'apartat "Impresos" al final d'aquest tràmit
Més informació

Mobilitat - Ocupació de Via Pública
Pl. Paeria, 11, 4a planta (edifici Pal.les)
25007 Lleida
Tel. 973 700 326
OVPmobilitat@paeria.cat

Documents
  • Requisits generals i particulars i condicions segons ocupacions
Impresos
  • Model protocol per ocupació de la via pública del carril d'estacionament
  • Model sol·licitud (en cas de tramitació presencial)
  • Senyalització del protocol per fer la reserva d'estacionament
Darrera actualització 15/10/2024 13:26
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana