Atenció es comunica que amb motiu de la campanya de nadal i per tal de garantir la seguretat i mobilitat de les persones no s’autoritzaran ocupacions de la via pública fins el 6 de gener de 2026 en vies principals i secundaries de la ciutat.
Tràmit per sol·licitar l'ocupació temporal de via pública (vorera o calçada) per mudances, càrrega i descàrrega i talls de carrer; la circulació de vehicles amb pes o longitud superiors als permesos en les vies urbanes, per desviaments puntuals de trànsit i per a l'accés de vehicles a zones de vianants.
L'ocupació ha de complir amb les condicions específiques d'ús de la via pública i, si escau, abonar-ne la taxa que correspongui.
Aquest tràmit el poden fer particulars o empreses, persones emprenedores i altres professionals que facin actuacions a la via pública de forma periòdica. Podeu fer-lo electrònicament mitjançant aquest tràmit, o bé omplir l'imprès de sol·licitud i presentar-lo presencialment a l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana.
La sol·licitud d'ocupació s'ha de sol·licitar, com a mínim, amb una antelació de 48 hores, en dies hàbils, respecte a la data d'ocupació si es fa la tramitació electrònica, i de 4 dies hàbils, com a mínim, en cas de tramitació presencial.
En cas que l'ocupació impliqui talls en carrers principals, s'ha de comunicar com a mínim 3 dies abans, en cas de tramitació electrònica, i 5 dies hàbils, com a mínim, en cas de tramitació presencial.
Les ocupacions autoritzades hauran de tenir en compte els requisits generals i particulars establerts per raó de l'ocupació, segons la zona de la via pública que quedi afectada per l'ocupació.
Vegeu més informació sobre els requisits a l'apartat "Documents", al final d'aquest tràmit.
Podeu consultar els condicionants per ocupació amb bastides, tanques i casetes d'obra, així com les especificacions en cas de reserves d'estacionament per a mudances i càrrega i descàrrega. Trobareu aquesta informació en l'apartat "Documents" d'aquest tràmit.
Les taxes que s'han d'abonar pels diferents conceptes d'ocupació de via pública estan regulades a l'ordenança fiscal 3.1 de l'Ajuntament de Lleida. En els casos que es consideri necessari, es podran sol·licitar dipòsits de fiança per garantir la reposició de possibles danys al paviment o elements de mobiliari urbà en general.
En cas que es dificulti de manera greu la circulació de vehicles, vianants o l'accés a comerços, habitatges o locals, l'Ajuntament podrà denegar o condicionar l'ocupació amb mesures especials en cada cas i podrà establir les condicions especials que caldrà complir.
La persona responsable de l'ocupació haurà de tenir la comunicació d'informe favorable de l'Ajuntament permanentment, en un lloc visible o on es pugui mostrar, a disposició dels agents de l'autoritat i dels serveis municipals.
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el resguard de la sol·licitud i el justificant del registre d'entrada.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
Horari especial vigílies de festiu del servei d'assessorament: Els dies 24 i 31 de desembre i 5 de gener, el servei serà de 08 a 15h.
Podeu presentar presencialment la vostra sol·licitud i documentació a qualsevol de les oficines d'assistència en matèria de registre.
Consulteu la informació de les oficines de registre de l'Ajuntament de Lleida i dels organismes vinculats.
En cas de tramitació presencial, caldrà que feu la sol·licitud amb una antel·lació mínima de 4 dies hàbils abans de la data d'inici de l'ocupació.
Mobilitat - Ocupació de Via Pública Pl. Paeria, 11, 4a planta (edifici Pal.les) 25007 Lleida Tel. 973 700 326 OVPmobilitat@paeria.cat