Els guals regulen l'entrada i sortida de vehicles de tracció mecànica als edificis i solars a través de les voreres o via pública.
Està subjecte a llicència municipal i a l'abonament de la corresponent taxa i garantia, d'acord amb les especificacions de l'Ordenança de circulació de vianants i de vehicles i d'ús de la via i els espais públics de Lleida, i de l'Ordenança fiscal 3.2, respectivament.
La taxa per la llicència de gual es troba regulada en l'ordenança fiscal 3.2. El càlcul de la taxa es determina, entre d'altres, en funció de la categoria comercial del carrer on es troba ubicat el gual. Per conèixer quina és la classificació del carrer pot consultar l'ordenança fiscal 0.2. Per pagament de la taxa de la llicència de gual, han de dirigir-se a l'Oficina de Gestió de l'Àrea Econòmica.
Per donar de baixa un gual pot adreçar-se presencialment a l'Oficina de Gestió de l'Àrea Econòmica (OGAT), av. Blondel 16, baixos; on us informaran dels passos a seguir, els requisists i la documentació a aportar segons el tipus de gual o reserva que requereixi.
Si el que es vol és fer un canvi de nom/propietari d'un gual, cal seguir els següents passos:
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.
Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.
Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:
Web cita: https://citaoficines.paeria.cat
Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)
Rambla de Ferran, 32 25007 Lleida Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:
De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 h
Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l’administració, podeu demanar cita al web: https://citaoficines.paeria.cat , al telèfon 973 700 420 o presencialment al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT. Oficina de Gestió i Atenció Tributària Av. Blondel, 16 baixos 25002 Lleida Tel. 973 700 420 ofgestio@paeria.cat Podreu obtenir cita per al mateix dia, segons disponibilitat, telefònicament al 973 700 420 o de forma presencial al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT. Documentació imprescindible en cas de tramitació presencial