• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Ocupació per activitats diverses, comercials, publicitàries i/o divulgatives

Descripció

Mitjançant aquest tràmit es poden sol·licitar les ocupacions de via pública següents:

  • Ocupacions de la via pública amb casetes, carpes expositores, taules o vehicles per a activitats publicitàries, comercials, d'informació o de difusió.
     
  • Ocupació per a la venda de productes inclosos en els apartats següents:
    • Palmes i palmons
    • Tots Sants (flors i castanyes)
    • Mercats Nadal
    • Casetes pirotècnia

Per a ocupacions amb expositors de mercaderies per a la venda de productes, vegeu el tràmit relacionat al final d'aquesta pàgina.

Per Sant Jordi, la presentació de sol·licituds només es pot fer durant un període concret que es publicita cada any.

  • Ocupacions de l'espai voladís amb elements publicitaris (banderoles)

Qui la pot sol·licitar? 

Qualsevol persona física o jurídica, o representant que necessiti sol·licitar l'ocupació de la via pública. 

Taxa 

La taxa d'ocupació de la via pública està regulada a l'ordenança fiscal 3.1 Annex I. Un cop se us confirmi la viabilitat de l'ocupació, se us indicarà també el cost de la taxa per ocupació de via pública. La concessió de la llicència quedarà supeditada al pagament previ de la taxa. 

Tramitació

Com es fa?

  1. Envieu la sol·licitud d'ocupació amb una antelació mínima de 15 dies per poder-la valorar. En cas contrari, la sol·licitud pot ser desestimada.
  2. Des de l'Àrea de Mercats i Via Pública us trametran la carta de pagament per abonar la taxa corresponent. Tingueu cura del termini de pagament que s'indica al document i que és de dos dies a partir de la seva emissió.
  3. Un cop fet el pagament, envieu-ne el justificant per correu-e: ocupaciovp@paeria.cat
  4. Us notificarem l'autorització de l'ocupació.

Bonificacions

Vegeu Ordenança fiscal 3.01. Taxa per ocupació de la via pública:

  • Article 5 (Bonificacions)
  • Article 6 ( Exempcions)
Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

  • Tramitació presencial: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.

    Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.

    Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) 

    Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:

    • Únicament permet la tramitació telemàtica i per tant no disposa de canal de tramitació presencial, o
    • Esteu obligats a la tramitació electrònica (art. 14 de la Llei 39/2015).

    Web cita: https://citaoficines.paeria.cat

    Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)

    Rambla de Ferran, 32
    25007 Lleida
    Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:

    • gestions-omac@paeria.cat
    • Trucar a: 973 70 03 00 (i marqui l'opció que desitgi en funció del departament que vulgui contactar)

     

Documentació que cal aportar

Activitats classificades grups A/B (A: Activitats publicitàries, comercials, d'informació o de difusió; B: Venda de productes):

  • CIF o DNI del representant/sol·licitant
  • Si escau, assegurança de responsabilitat civil
  • Si escau, programa de l'activitat

Activitats classificades grup C (ocupació de la via amb elements publicitaris-banderoles):

  • CIF o DNI del representant/sol·licitant
  • Assegurança de responsabilitat civil
  • Imatge banderola

L'Ajuntament de Lleida podrà sol·licitar altra documentació complementària a la petició. En aquest cas podeu utilitzar el tràmit Aportació de documentació requerida per Consum, Comerç i Mercats.

Més informació

Mercats
Àrea de mercats i via pública
Av. Tortosa, 2, 2a planta - Edifici Mercolleida
25005 Lleida

T. 973700616
ocupaciovp@paeria.cat

Impresos
  • Autorització de representació
  • Sol·licitud per la a tramitació presencial
Tràmits relacionats
  • Ocupació amb expositors annex a establiment comercial (verduleries/floristeries/premsa). (mobilitat)
Darrera actualització 07/03/2025 13:54
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana