• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Rellotges d'estacionament en zones de càrrega i descàrrega

Descripció
L’Ajuntament de Lleida, per tal de regular l’estacionament amb horari limitat a les zones de càrrega i descàrrega de la ciutat, senyalitzades com a tals, expedeix una autorització per vehicle, que consistirà en un rellotge de control horari on figuraran les dades del titular (nom d'empresa o autònom) i la matrícula del vehicle.

Qui ho pot sol·licitar?

  • Totes les persones físiques o jurídiques que efectuïn repartiment de mercaderies a la nostra ciutat.
  • Les autoescoles, per facilitar als seus vehicles de pràctiques l'encotxament de l'alumnat.
  • Excepcionalment, també en podran ser beneficiaris altres col·lectius que presentin circumstàncies similars a la de les autoescoles i en justifiquin la necessitat.

La persona sol·licitant del rellotge de càrrega i descàrrega ha de ser la titular del vehicle (a excepció dels vehicles de Renting, que hauran de presentar com a documentació el contracte de la financera).

El vehicle per al qual es sol·licita aquesta autorització NO pot ser turisme i ha d'estar destinat al transport de mercaderies o activitats auxiliars o complementàries del transport (tal i com figura en la fitxa tècnica adjunta, en l'apartat CL), d'acord amb l'article 55.2, capítol 2 de l'Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles de Lleida i d'acord el decret de 15 de gener de 2008.

Queden excloses d'aquesta regulació les operacions de càrrega i descàrrega de mercaderies perilloses.

Més informació sobre els requisits per obtenir l'autorització (vegeu apartat Documents).

On i quan recollir el rellotge?

Un cop revisat l'expedient i emesa l'autorització, l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana enviarà avís de recollida al correu electrònic que es faciliti en la sol·licitud.
No cal demanar cita prèvia.
El rellotge s'ha de recollir a l'adreça següent:

Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Rambla Ferran, 32
25007 Lleida

Com utilitzar el rellotge?

Aquesta autorització cal col·locar-la en un lloc visible des de l’exterior del vehicle i únicament té validesa per a zones de càrrega i descàrrega sotmeses al règim d’estacionament amb horari limitat.

Quan un conductor aparqui en aquestes zones, ha de deixar marcada l'hora d'arribada mitjançant aquest rellotge.

No es pot sobrepassar la mitja hora d'estacionament. 

Taxa

La primera emissió és gratuïta.

La taxa per expedició de DUPLICATS està regulada a l'Ordenança Fiscal 2.1 (Art 5. Epígraf 2n, núm. 13). Podeu pagar o obtenir la carta de pagament si accediu al tràmit "Autoliquidació de la taxa de duplicat de rellotge d'estacionament".

Consulteu les Ordenances fiscals. 

Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

  • Tramitació presencial: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.

    Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.

    Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) 

    Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:

    • Únicament permet la tramitació telemàtica i per tant no disposa de canal de tramitació presencial, o
    • Esteu obligats a la tramitació electrònica (art. 14 de la Llei 39/2015).

    Web cita: https://citaoficines.paeria.cat

    Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)

    Rambla de Ferran, 32
    25007 Lleida
    Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:

    • gestions-omac@paeria.cat
    • Trucar a: 973 70 03 00 (i marqui l'opció que desitgi en funció del departament que vulgui contactar)

     

Documentació que cal aportar

Sol·licitud de NOU rellotge

  • Model sol·licitud (tramitació presencial - vegeu apartat impresos)
  • Documents acreditatius de cada vehicle:
    • Fitxa Tècnica del vehicle (per acreditar la MMA - Massa Màxima Autoritzada)
    • Permís de circulació (per acreditar la titularitat del vehicle)
    • Contracte amb la financera (només vehicles Renting)
  • Títol habilitant o document acreditatiu corresponent:
    • Targeta de transport o, en el cas que no es disposi, qualsevol document que acrediti que la persona física o jurídica (treballador autònom o empresa) necessita fer tasques de càrrega i descàrrega en funció de la seva activitat.
      • Model 390 de declaració d'IVA de l'Agència Tributària (AEAT)
      • Declaració d'IAE
      • Rebut d'autònoms

Sol·licitud de DUPLICAT rellotge 

  • Model sol·licitud (tramitació presencial - vegeu apartat impresos)
  • Autoliquidació de la taxa
    • La taxa per expedició de DUPLICATS està regulada a l'Ordenança Fiscal 2.1 (Art 5. Epígraf 2n, núm. 13).

Vegeu "Seleccioneu un tràmit" per accedir a la tramitació de la taxa per expedició de DUPLICAT.

Més informació

Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana
Rambla Ferran, 32, planta baixa
25007 Lleida
gestions-omac@paeria.es

Disposem d'un nou servei telefònic d'assistència en la tramitació electrònica, per aquells ciutadans que tenen dificultats per fer tràmits de forma electrònica.

El telèfon és el 973 93 02 47

  • Horari: de dilluns a divendres de 8:00 a 20:00 hores.
  • Correu electrònic: oac360@paeria.cat
  • Inclou el servei "Truca'm". Consisteix en omplir un formulari amb les dades de contacte per aquelles persones que vulguin que les truquin: https://paeria.cat/OAC360
Documents
  • Decret d'Alcaldia que regula el procediment d'autorització
  • Requisits per obtenir l'autorització
Impresos
  • Autorització de representació
  • Sol·licitud (en cas de tramitació presencial)
Tràmits relacionats
  • Sol·licitud de nous estacionaments reservats per a la càrrega i descàrrega de mercaderies
Seleccioneu un tràmit
  • Autoliquidació de la taxa de duplicat de rellotge d'estacionament.
Darrera actualització 14/01/2025 12:52
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana