• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Ocupacions de caire associatiu o veïnal, espectacles públics, actes recreatius, culturals o esportius. (mobilitat)

Descripció

Qualsevol actuació que impliqui l'ocupació total o parcial amb elements, instal·lació o obstacle a l'espai públic i requereixi una ordenació especial del trànsit en vies urbanes, ha de disposar de l'autorització municipal prèvia i expressa. Aquesta autorització està subjecta, quan escaigui, a la taxa corresponent.

Es consideren activitats que requereixen una ordenació especial del trànsit en les vies urbanes de la ciutat: 

  • Les processons i altres manifestacions de caràcter religiós
  • Cavalcades
  • Revetlles, festejos i espectacles al carrer d'associacions i entitats
  • Proves i curses esportives

Per a l'execució d'aquestes activitats, s'ha de disposar de l'autorització municipal prèvia i expressa. En aquesta autorització es concretaran les condicions específiques d'ús de la via pública. 

Quin tipus d'ocupacions es poden sol·licitar amb aquest tràmit?

  • Ocupacions de via pública en espais oberts, amb instal·lacions fixes o desmuntables. (Per a elements publicitaris o activitats comercials, vegeu aquest altre tràmit.)

  • Espectacles públics, concerts o revetlles, organitzats per entitats o associacions i amb aforament baix o mitjà (entre 150 i 500 persones). (Per a comunicacions d'establiments que disposen de llicència d'activitats, vegeu aquest altre tràmit.)

  • Marxes esportives o curses ciclistes al circuït urbà. (Per a activitats a pavellons municipals, contacteu amb el Servei d'Esports.)

  • Espectacles amb articles pirotècnics (castells de focs, correfocs, etc.)
     
  • Altres esdeveniments (actes divulgatius, informatius, religiosos, etc.).

Qui ho pot sol·licitar?

La persona responsable de l'activitat, en nom propi o mitjançant un representant. En cas d'actuar com a representant legal de l'entitat, cal que disposeu de tots els poders necessaris per tramitar aquesta sol·licitud i poder rebre, si escau, les comunicacions o notificacions corresponents.

Taxes

Les taxes que s'han d'abonar pels diferents conceptes d'ocupació de via pública estan regulades a l'ordenança fiscal 3.1 de l'Ajuntament de Lleida.

Condicions generals de l'ocupació

  • Les autoritzacions s'atorgaran discrecionalment atenent a l'harmonització dels usos i activitats que hi concorren i a d'altres interessos públics.
     
  • L'ocupació del domini públic implica el pagament de les taxes corresponents previstes a l'ordenança fiscal.
     
  • La persona titular de l'autorització:
    • Ha de tenir la documentació permanentment a disposició dels agents de l'autoritat i dels serveis municipals. En cas contrari, no es podrà exercir el dret d'ocupació de la via pública.
    • És responsable de mantenir l'espai públic afectat, les instal·lacions i la zona d'influència en bones condicions.
    • Ha d'assumir el compromís de reposició del paviment que es pugui deteriorar com a conseqüència de l'ocupació.
    • Haurà de mantenir en tot moment de l'ocupació un estat de neteja correcte de la zona afectada.
    • Prendrà les mesures necessàries per evitar molèsties als veïns ocasionades pels equips musicals, concretament respectant els nivells d'immissió sonora que fixa el Decret 176/2009, de 10 de novembre, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 16/2002, de 28 de juny.

Requisits

Les persones, associacions o entitats promotors de qualsevol espectacle, activitat recreativa o revetlla han de complir els requisits següents:

  • Obtenir l'autorització d'altres autoritats competents, si és necessària atès el tipus d'espectacle.
  • Sol·licitar els serveis de socors i d'assistència sanitària, en funció de les previsions d'assistència de públic.
  • Sol·licitar, si els serveis tècnics ho consideren necessari, la presència d'un retén de prevenció de bombers.
  • En els espectacles en què es prevegi una gran afluència de vehicles, els promotors hauran de disposar de personal degudament identificat per a l'ordenació de l'estacionament dels vehicles, en les zones habilitades a aquests efectes, d'acord amb el nombre i les directrius que estableixi la Guàrdia Urbana.
    En cas que aquesta funció sigui prestada directament per la Guàrdia Urbana, l'Ajuntament podrà aplicar-hi la taxa corresponent per aquest servei.
  • Disposar quan sigui convenient pel tipus d'acte i durant la realització de l'espectacle d'un servei tècnic d'electricitat als efectes d'esmenar les anomalies que s'hi puguin produir.

 

Tramitació
  • Per obtenir la llicència o autorització municipal corresponent, s'ha de presentar la sol·licitud al Registre General o Auxiliar de l'Ajuntament de Lleida com a molt tard 15 dies abans de la data d'inici de l'actuació, indicant-hi l'espai a ocupar, els motius, inici i la seva durada.
  • Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació requerida en funció del tipus i característiques de l'ocupació que es vulgui fer.
  • Les sol·licituds d'autorització d'ocupació de via pública s'han de resoldre en el termini màxim de dos mesos. Transcorregut aquest termini sense notificació s'entendrà desestimada a tots els efectes.

 

Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

Documentació que cal aportar

Amb la sol·licitud, heu d'adjuntar el Protocol d'actuació en emergències corresponent, que trobareu a l'apartat Impresos:

- Annex: Protocol d'actuació en emergències per a activitats no temporals a l'aire lliure
- Annex: Protocol d'actuació en emergències per a activitats no temporals en espais delimitats

Normativa

Es complirà estrictament amb la normativa d'accessibilitat, Decret 135/95, de 24 de març, de desplegament de la Llei 20/1991, de 25 de novembre, de promoció de l'accessibilitat i de supressió de les barreres arquitectòniques, i d'aprovació al Codi d'accessibilitat.

  • Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives
  • Llei Orgànica 1/1992, de 21 de febrer, sobre Protecció de la Seguretat Ciutadana
  • Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i segurertat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
  • Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals
  • RD 989/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament d'article de Pirotècnia i cartuxeria
  • Decret 136/1999, de 18 de maig, Reglament de la Llei 3/1998, de 27 de febrer, de la intervenció integral de la gestió integral de l'administració ambiental
  • Decret 135/1995, de 24 de març, de desplegament de la Llei 20/1991, de 25 de novembre, de promoció de l'accessibilitat i de supressió de barreres arquitectòniques, i d'aprovació del Codi d'accessibilitat.
  • Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives.
  • Decret 30/2015, de 3 de març, pel qual s’aprova el catàleg d’activitats i centres obligats a adoptar mesures d’autoprotecció i es fixa el contingut d’aquestes mesures

  • Decret 176/2009, de 10 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica
  • Decreto 135/1995, de 24 de marzo, de desarrollo de la Ley 20/1991, de 25 de noviembre, de promoción de la accesibilidad y supresión de barreras arquitectónicas y de aprobación del código de accesibilidad.
  • Ordenança Municipal de Civisme i Convivència de la ciutat de Lleida
Més informació

Mobilitat - Ocupació de Via Pública
Pl. Paeria, 11, 4a planta (edifici Pal.les)
25007 Lleida
Tel. 973 700 326
OVPmobilitat@paeria.cat

Impresos
  • Annex: Protocol d'actuació en emergències per a activitats no temporals a l'aire lliure
  • Annex: Protocol d'actuació en emergències per a activitats no temporals en espais delimitats
  • Model d'autorització com a representant
Darrera actualització 25/09/2024 12:12
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana