Les mocions són propostes que es poden formular, mitjançant un escrit que es presenta per registre a l'Ajuntament de Lleida per incloure-les a l'ordre del dia dels plens ordinaris perquè siguin votades al Ple.
Els col·lecctius, moviments, plataformes, associacions i/o partits polítics sense representació al Ple poden presentar les seves mocions al Ple de l'Ajuntament de Lleida directament.
D'acord amb l'apartat 5.2.6.2 del cartipàs, si les mocions fan referència a accions competència municipal i no tenen caràcter estrictament declaratiu, només es podran sotmetre a votació previ informe de viabilitat tècnica i econòmica.
En aquest cas, se us comunicarà si respecte a la vostra moció s'ha sol·licitat l'esmentat informe previ a la regidoria competent, que s'ha d'emetre en el termini d'un mes, passat el qual, se us trametrà per al vostre coneixement.
En cas que la moció sigui declarativa i no calgui informe, la moció presentada passarà a ser tractada a la propera Junta de Portaveus, que decidirà si s'inclou a l'ordre del dia del següent Ple.
Com només poden defensar-se dues mocions d'entitats per Ple, es farà per rigoròs ordre d'entrada al Registre General. En el cas que s'hagi sol·licitat l'informe, caldrà esperar els terminis corresponents.
Quan la moció sigui inclosa a l'ordre del dia d'una sessió del Ple us ho comunicarem a efectes de preveure la vostra participació, per tal de defensar la moció. Caldrà que ens comuniqueu aleshores les dades de la persona que farà la intervenció.
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
Ajuntament de Lleida Alcaldia Pl. Paeria s/n alcaldelleida@paeria.cat