D'acord amb l'ordenança fiscal 2.11 Taxa per serveis educatius, es podran concedir bonificacions del 50% al 95% sobre els drets de matrícula.
1. 50% dels drets de matrícula, en alguna de les situacions següents:
2. 75% dels drets de matrícula, en alguna de les situacions següents:
3. 95% En cas de dones que es troben en situació de violència de gènere no han de fer la sol·licitud de bonificació ja que aquesta s’aplicarà d’ofici, però han d’acreditar la seva situació a través de sol·licitud genèrica adreçada a la Regidoria de Joventut, Educació i Ocupació.
4. Bonificacions per infants i joves amb necessitats socioeducatives.
A partir de la reserva de places que valori el servei d’educació, els infants i joves que els equips de Serveis Socials, mitjançant informe, acreditin la condició de necessitats socioeducatives i valorin el benefici i la conveniència de participar en estudis o altres serveis educatius inclosos en la present ordenança, gaudiran d’una bonificació del 95%.
Per poder sol·licitar una bonificació de les contemplades en el punt 1 i 2 les famílies han d'estar empadronades a la ciutat de Lleida i no tenir cap deute amb l'Ajuntament, en canvi per les del punt 3 i 4 no es necessari complir aquests requisits.
Les sol·licituds de bonificació es podran presentar des de l’1 d’octubre fins al 31 d’octubre de 2025
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.
Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.
Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:
Web cita: https://citaoficines.paeria.cat
Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana Rambla de Ferran, 32 25007 Lleida Consulteu l'horari d'atenció
Oficina d'Atenció Ciutadana de Barri (OAC de Barri)
Sense cita.
Oficina d'Atenció Ciutadana de Barri - Bordeta Avinguda Pla d'Urgell, 28 25001 Lleida Consulteu l'horari d'atenció
Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:
Regidoria de Joventut, Educació i Ocupació C/ Bisbe Torres, 2 25002 Lleida T. 973 700 618
Disposem d'un nou servei telefònic d'assistència en la tramitació electrònica, per aquells ciutadans que tenen dificultats per fer tràmits de forma electrònica.
El telèfon és el 973 93 02 47