Les llicències urbanístiques són títols administratius que habiliten les persones interessades per dur a terme els actes que hi són subjectes. El seu objecte és comprovar, per part de l’administració competent per atorgar-les, l’adequació d’aquests actes a l’ordenament jurídic urbanístic, prèviament a la seva execució material. Quan la legislació sectorial ho preveu expressament, a través de les llicències urbanístiques també es comprova la seva adequació als requisits que s’hi estableixen.
Avís important: Anunci de l'aprovació de la suspensió de llicències en l’àmbit del Centre Històric per preservar la coherència paisatgística de les cobertes i la seva visibilitat des de la Seu Vella.
En aquesta taula podeu consultar les obres i actuacions subjectes al règim de llicència urbanística i el codi corresponent. També hi trobareu la documentació necessària per fer el tràmit i informació de les obligacions fiscals.
Qualsevol persona física o jurídica, degudament representada.
Aquest procediment està subjecte al pagament de:
1. Prèviament a la presentació de la sol·licitud, el pagament de la Taxa establerta en l’ordenança fiscal 2.1 2. En el termini d'1 mes a comptar des de la notificació de la llicència, al pagament de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO), establert en l’ordenança fiscal 1.4
Podeu obtenir els fulls de liquidació o d'autoliquidació electrònicament mitjançant els tràmits següents:
També, els podeu obtenir de forma presencial a les oficines d'atenció ciutadana: OMAC (autoliquidació de la taxa) i OGAT (autoliquidació de la taxa i ICIO).
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.
Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.
Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:
Web cita: https://citaoficines.paeria.cat
Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana Rambla de Ferran, 32 25007 Lleida Consulteu l'horari d'atenció
Oficina d'Atenció Ciutadana de Barri (OAC de Barri)
Sense cita.
Oficina d'Atenció Ciutadana de Barri - Bordeta Avinguda Pla d'Urgell, 28 25001 Lleida Consulteu l'horari d'atenció
Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:
De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 h
Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l’administració, podeu demanar cita al web: https://citaoficines.paeria.cat , al telèfon 973 700 420 o presencialment al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT. Oficina de Gestió i Atenció Tributària Av. Blondel, 16 baixos 25002 Lleida Tel. 973 700 420 ofgestio@paeria.cat
Oficina d'Atenció Ciutadana de Barri - Bordeta Avinguda Pla d'Urgell, 28 25001 Lleida Consulteu l'horari d'atenció Podreu obtenir cita per al mateix dia, segons disponibilitat, telefònicament al 973 700 420 o de forma presencial al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT. Documentació imprescindible en cas de tramitació presencial
Secció de Llicències urbanisme.llicencies@paeria.cat