El període de presentació s’inicia el dia 29 de juliol de 2025 fins a exhaurir el crèdit pressupostari i, com a màxim, fins a les 23.59 h del dia 30 d’octubre de 2025.
* En l’apartat de “Documents”, pots consultar directament les bases d’aquestes subvencions on apareix tota la informació necessària (versió en català de la pàg. 64 a la 77 i versió en castellà de la pàg. 237 a la 250)
Regular la concessió d’ajuts per a la promoció del teixit empresarial mitjançant l’ocupació de locals buits de planta baixa i l’impuls dels comerços locals existents i, contribuir així, a la millora de l’atractiu dels carrers comercials del municipi, a la creació d’oportunitats econòmiques per als i les comerciants locals i a la generació d’una ocupació sostenible dins el sector. Les actuacions que han de donar suport al foment de l'ocupació de locals buits han de perseguir els següents objectius:
a) Facilitar la recuperació dels locals buits o tancats per a establir-hi nous negocis, situats en les zones definides en la convocatòria, estimulant el comerç, l'activitat econòmica i l'ocupació.
b) Millorar i garantir el mix comercial òptim i adequat a cada zona, incrementant-ne l'atractiu i evitant el trencament del continu comercial mitjançant la reforma d'establiments.
Els ajuts estan destinats a ajudar a les empreses i als comerços a realitzar obres de reforma per a la nova obertura d’establiments, així com a la millora en establiments existents, amb l’objectiu de modernitzar-los, millorar la seva accessibilitat, adaptar-los a les necessitats actuals del mercat i crear un entorn comercial atractiu per a la clientela. En aquest sentit es plantegen les següents categories d’ajuts enfocades a:
a)Requisits específics per a cada cas:
a.1) En el cas que en el moment de presentar la sol·licitud la persona física o jurídica ja exerceixi l’activitat econòmica:
a.2) En el cas que en el moment de presentar la sol·licitud la persona física o jurídica encara no hagi iniciat l’activitat econòmica:
b) Requisits comuns:
La quantia de l’ajut no podrà superar el 50% del total de la despesa i/o inversió subvencionable amb el límit de 5.000€.
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
Per a més informació o consultes específiques sobre aquesta convocactòria subvencionadora, podeu contactar amb el departament responsable de la seva gestió:
Regidoria de Promoció de la ciutat Av. Tortosa, 2 (edifici Mercolleida) 25005 Lleida Telèfons: 973 678 058 / 973 700 616 promocioeconomica@paeria.cat