• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Bonificació de la quota de l'IBI per la instal·lació de plaques fotovoltaiques

Descripció

Tràmit administratiu per a la sol·licitud de bonificació de la quota de l’IBI, per als immobles on s'instal·lin sistemes d’aprofitament d’energia solar mitjançant tecnologia fotovoltaica i que no estiguin obligats per normativa.

En el moment de presentació de la sol·licitud de bonificació caldrà certificar que la instal·lació fotovoltaica no supera un any d’antiguitat.

 

Tramitació

Consideracions a tenir en compte

  • Les bonificacions de l’IBI i l’IAE per al mateix concepte (d’instal·lació fotovoltaica) són incompatibles, d’acord amb l’establert a les ordenances fiscals corresponents.
Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

  • Tramitació presencial: Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT) amb CITA

    De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 h

    (a excepció de les festes oficials. Consulteu el calendari laboral)
     
    De l'1 de juliol al 15 de setembre, a partir de les 13 h només s'atendrà amb CITA.

    Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l’administració, podeu demanar cita al web: https://citaoficines.paeria.cat , al telèfon 973 700 420 o presencialment al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Oficina de Gestió i Atenció Tributària
    Av. Blondel, 16 baixos
    25002 Lleida
    Tel. 973 700 420
    ofgestio@paeria.cat

    Podreu obtenir cita per al mateix dia, segons disponibilitat, telefònicament al 973 700 420 o de forma presencial al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Documentació imprescindible en cas de tramitació presencial

    •  Si el sol·licita l'interessat/da:
      • Original del document d'identitat, que pot ser: DNI, NIE, permís de residència, passaport o permís de conduir.
    • Si el sol·licita un representant (persona no obligada a relacionar-se electrònicament):
      • Original o fotocòpia del document d'identitat de la persona interessada o sol·licitant.
      • Original del document d'identitat del representant.
      • Full d'autorització signat pel sol·licitant. (vegeu l'apartat impresos)
    • En el supòsit de menors o d'incapacitats:
      • Original del document d'identitat del tutor o representant legal.
      • Original del Llibre de Família o de la sentència judicial que acredita aquesta representació legal.
         

     

Documentació que cal aportar
  • Memòria tècnica de la instal·lació
  • Certificat de final d'obra (o document equivalent)
  • Relació de factures corresponents a l'execució d'obres, amb detall de les actuacions referents a la instal·lació solar fotovoltaica. Tingueu en compte que els originals de les factures i els justificants de pagaments els heu de tenir disponibles en cas que l'Ajuntament en demani la seva aportació presencial.
  • Còpia dels acords de repartiment. Acord de repartiment de la inversió entre els participants, en el cas d’instal·lació individual per serveis comuns en un bloc plurifamiliar. En el cas d’autoconsum compartit incloure, a més a més, el repartiment de l’energia.
Normativa

Ordenança fiscal 1.1, article 6, apartat 4, pàgina 74 

Més informació

Regidoria d'Habitatge i Transició ecològica
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 11, planta baixa (Edifici Pal·las)
25007 Lleida 
Tel. 973 700 455
infosostenible@paeria.cat
http://urbanisme.paeria.cat/sostenibilitat

Oficina de Gestió i Atenció Tributària 
Av. Blondel, 16 bxs
ofgestio@paeria.cat

Impresos
  • Autorització de representació
  • Model de sol·licitud (en cas de tramitació presencial)
Tràmits relacionats
  • Impost sobre béns immobles (IBI)
Darrera actualització 24/07/2023 12:57
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana