• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Impost sobre béns immobles (IBI)

Descripció
L'impost de béns immobles és un impost que grava la titularitat de drets: concessió administrativa, dret real de superfície, dret real d'usdefruit i dret de propietat. La diferència entre un bé urbà i un bé rústic ve determinada pel Pla General d'Ordenació Urbana. El període de pagament voluntari de l'impost i els terminis de pagament dels rebuts domiciliats es poden consultar al calendari fiscal de l'any corresponent.

Qui ha de pagar l'impost?

Està obligat al pagament de l'impost de béns immobles la persona que sigui titular dels drets a 1 de gener de cada any.
En cas de vendre el pis en data posterior, la persona que resta obligada al pagament del mateix any és la que era propietària l'1 de gener.
L'impost té caràcter anual. No es pot dividir el rebut per parts proporcionals per canvi de propietari o de titular dels drets objecte de gravamen.

Quan s'ha de pagar?

  • El rebut es paga en el termini fixat pel calendari fiscal (període voluntari de pagament). 
  • Si teniu el rebut domiciliat, la data que s'efectua el càrrec a les entitats bancàries ve fixada cada any al calendari fiscal.
  • Recordeu que al tractar-se d'un rebut de padró, no és necessari que l'Ajuntament de Lleida envïi o notifiqui el mateix al vostre domicili.  L'Ajuntament de Lleida envia el rebut a les persones que no l'han domiciliat per facilitar el pagament i evitar que hagin de desplaçar-se a les oficines municipals. El fet que el rebut no arribi al domicili o arribi amb retard, no eximeix al contribuent de la seva responsabilitat de pagar dins el període de pagament voluntari. Si no us ha arribat la carta de pagament al vostre domicili, podeu demanar un duplicat mitjançant aquest tràmit. També podeu comprovar la vostra adreça fiscal i modificar-la mitjançant aquest altre tràmit.
  • L'import del rebut correspon al pagament dins els períodes establerts. Passat el període voluntari de pagament es cobrarà un recàrrec sobre l'import del rebut.
  • L'Ajuntament també pot generar liquidacions quan hi hagi alguna omissió de padró, s'hagin de liquidar rebuts amb efectes retroactius o liquidacions complementàries d'algun rebut ja existent.

Com es paga el rebut?

 

Podeu consultar la informació aquí.

Bonificacions i exempcions

Amb caràcter general, les bonificacions i exempcions estan regulades en la Llei (RD 2/2004, de 4 de març, Text refòs de les hisendes locals) i per tant, són d'aplicació directa.
L'Ajuntament de Lleida té les bonificacions específiques sobre l'impost de béns immobles les quals es troben regulades a l'Ordenança Fiscal núm. 1.1 de l'any en curs. 
Les exempcions també les podeu consultar a l'Ordenança fiscal. 
Tramitació
  • Com realitzar el pagament de tributs
  • Vull sol·licitar un duplicat del rebut pendent de l'impost per realitzar el pagament
  • Vull sol·licitar un certificat per acreditar el pagament d'un o diversos tributs
  • Vull un comprovant del pagament del rebut domiciliat
  • Vull domiciliar el rebut de l'impost

Si heu venut el pis i us ha arribat l'impost

  •  Si la data de la venda (data d'escriptura) és anterior a l'1 de gener d'aquest any, no us correspon pagar el rebut.  En aquest cas, heu d'adreçar-vos a  l'Oficina de Gestió i Atenció Tributària amb:
    - Una còpia de l'escriptura
    - L'últim rebut de l'IBI
  • Si la data de la venda (data d'escriptura) és posterior a l'1 de gener d'aquest any, us correspon pagar el rebut.
Documentació que cal aportar

Recordeu que per realitzar una gestió sobre el tribut, en cas que no sigueu el titular de l'impost, haureu de portar la corresponent autorització de representant, així com adjuntar la fotocòpia dels DNI de la persona autoritzant i autoritzada.

Normativa
  • RD 2/2004, de 4 de març, Text refòs de les hisendes locals
  • Ordenança fiscal 1.1 
Més informació

 

Telefònicament:

·   Servei d’assistència OAC 360

  • Per consultes, dubtes i assistència en la tramitació electrònica podeu contactar amb el nostre servei al telèfon 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 hores, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucaran. 

Presencialment:

(si no sou subjectes obligats a la relació electrònica amb l’Administració Pública)

·   Oficina de Gestió i Atenció Tributària

  • Av. Blondel, 16, planta baixa
  • Podeu demanar cita prèvia al web: https://citaoficines.paeria.cat o al telèfon 973 700 420

Ampliació i més informació

·   Departament de Gestió Tributària

  • Av. Blondel, 16, 3a planta
  • Telèfon 973 700 403

 

Impresos
  • Model d'autorització com a representant
Tràmits relacionats
  • Bonificació de la quota de l'IBI per la instal·lació de plaques fotovoltaiques
  • Bonificació de l’impost a favor d’immobles corresponents a edificacions de naturalesa rústica, afectades pel procés de regularització cadastral
  • Sol·licitud bonificació de la quota de l’IBI per a famílies nombroses
  • Bonificació sobre la quota de l'IBI: per habitatges situats a sòl rústic a la zona Horta de Lleida
  • Consulta de parcel·les d'IBI rústic
Darrera actualització 07/04/2025 13:36

  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana