• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Bonificació sobre la quota de l'IBI: per habitatges situats a sòl rústic a la zona Horta de Lleida

Descripció

Qui ho pot demanar?

Aquells propietaris d'habitatges situats en sòl rústic en tota la zona de l'Horta de Lleida i els nuclis de Sucs i Raimat.

Requisits

  • Cal estar empadronat a la finca per la qual es sol·licita la bonificació
  • L'edificació ha d'estar degudament autoritzada o rebre la consideració de legalment implantada, per la qual cosa l'interessat haurà de fer constar la data de la llicència.
  • El valor cadastral de l'immoble no ha de superar 150.000 euros.

Imports de la bonificació

D’acord amb el previst a l’article 74.1 del Text refós de la Llei reguladora d’hisendes locals, tindran dret a una bonificació del 25% en la quota íntegra de l’impost, els habitatges situats en sòl rústic en tota la zona de l’Horta de Lleida i del 10% els nuclis de Sucs i Raimat.

Quan s'ha de demanar?

La bonificació es pot demanar en qualsevol moment. Aquesta s'incorporarà al rebut corresponent, a l'any següent de la sol·licitud, prèvia comprovació per part de l'Administració del compliment de tots els requisits. 

Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

  • Tramitació presencial: Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT) amb CITA

    De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 h

    (a excepció de les festes oficials. Consulteu el calendari laboral)
     
    De l'1 de juliol al 15 de setembre, a partir de les 13 h només s'atendrà amb CITA.

    Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l’administració, podeu demanar cita al web: https://citaoficines.paeria.cat , al telèfon 973 700 420 o presencialment al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Oficina de Gestió i Atenció Tributària
    Av. Blondel, 16 baixos
    25002 Lleida
    Tel. 973 700 420
    ofgestio@paeria.cat

    Podreu obtenir cita per al mateix dia, segons disponibilitat, telefònicament al 973 700 420 o de forma presencial al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Documentació imprescindible en cas de tramitació presencial

    •  Si el sol·licita l'interessat/da:
      • Original del document d'identitat, que pot ser: DNI, NIE, permís de residència, passaport o permís de conduir.
    • Si el sol·licita un representant (persona no obligada a relacionar-se electrònicament):
      • Original o fotocòpia del document d'identitat de la persona interessada o sol·licitant.
      • Original del document d'identitat del representant.
      • Full d'autorització signat pel sol·licitant. (vegeu l'apartat impresos)
    • En el supòsit de menors o d'incapacitats:
      • Original del document d'identitat del tutor o representant legal.
      • Original del Llibre de Família o de la sentència judicial que acredita aquesta representació legal.
         

     

Documentació que cal aportar
  • Document de sol·licitud (en cas de tramitació presencial - vegeu apartat "Impresos")
  • Aportar data llicència d'obres o còpia.
Normativa
  • Article 74.1 del Text refós de la Llei reguladora d’hisendes locals
  • Ordenances Fiscals

 

Més informació

Oficina de Gestió i Atenció Tributària 
Av. Blondel, 16 bxs
ofgestio@paeria.cat

Impresos
  • Model sol·licitud (només per tramitació presencial)
Tràmits relacionats
  • Impost sobre béns immobles (IBI)
  • Bonificació de l’impost a favor d’immobles corresponents a edificacions de naturalesa rústica, afectades pel procés de regularització cadastral
Darrera actualització 14/03/2024 09:07
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana