• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

L13.1 Subvencions destinades a donar suport a Accions per a la defensa dels drets humans i dels drets humans de les dones en cooperació al desenvolupament

Descripció
El termini de presentació de les sol·licituds és del 27 de juny fins al 24 de juliol de 2025.

* En l’apartat de “Documents”, pots consultar directament les bases d’aquestes subvencions on apareix tota la informació necessària

Objecte

L’objecte d’aquestes bases és regular la concessió d’ajuts per a una convocatòria única d’accions orientades a la defensa dels Drets Humans (DH) i dels Drets Humans de les Dones (DHD). Poden implicar actuacions adreçades a treballar l'Educació per a la Transformació Social (EpTS) per a la construcció d'una ciutadania conscient, formada, crítica, compromesa i mobilitzada per a promoure els DH, la lluita contra el racisme i la xenofòbia, la cultura de pau i la justícia social, en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS); l’Acció Humanitària, intervenint en les fases més complexes com la reconstrucció, la rehabilitació i la reactivació productiva, pal·liar els greus conflictes i catàstrofes humanitàries, esdevingudes per catàstrofes naturals, antròpiques i/o conflictes bèl·lics; projectes entorn la Migració i el Refugi impulsats per aquelles entitats que fomentin el compromís i les actuacions a favor dels DH i els DHD en la garantia del dret d'asil en condicions de dignitat i igualtat per a totes les persones refugiades a Catalunya i/o projectes de Cooperació Internacional al Desenvolupament.

Cal que els projectes a subvencionar tinguin en compte, pel que fa a la seva formulació, seguiment i execució, els principis rectors i els eixos transversals del Pla Director Municipal de Cooperació (PDMC) 2022-2025 de l’Ajuntament de Lleida.

En el màxim de les possibilitats, i basant-nos en les especificitats de la línia de subvenció i les seves peculiaritats en quant a la gestió i implementació dels projectes en països tercers, ens basarem en aquells criteris possibles establerts en el (PES) Pla Estratègic de Subvencions Municipal (2025-2027), aprovat en el Ple de la corporació de data 31 de gener de de 2025.

Persones beneficiàries

Poden ser entitats sol·licitants d’aquests ajuts les Organitzacions No Governamentals per al Desenvolupament (en endavant ONGD) i/o les persones físiques i/o jurídiques que estiguin legalment constituïdes com a entitat sense ànim de lucre, amb presència i base social a la ciutat de Lleida, realitzant un mínim d’una assemblea a l’any. També hi podran optar els centres escolars (centres d’ensenyament reglat).

Requisits de les persones beneficiàries

  • Requisits específics per cada cas:
  1. Estar legalment constituïda com a entitat sense ànim de lucre i tenir presència i base social a la ciutat de Lleida. Demostrar experiència mínima d’un any en intervencions en el camp de la defensa dels DH i DHD (l’EpTS, la cooperació internacional, l’acció humanitària). En el cas dels centres educatius caldrà certificació indicant que es tracta d’un centre d’ensenyament reglat.
  2. Estar inscrita al Registre Municipal d’Entitats (RME) de l’Ajuntament de Lleida i tenir-hi les dades actualitzades o tractar-se d’un centre d’ensenyament reglat.
  3. Que entre els objectius de l’entitat es prevegi la realització d’activitats relacionades amb l’objecte de la convocatòria.

Els extrems continguts en aquest article poden ser acreditats mitjançant declaració expressa responsable. L’Ajuntament de Lleida, en qualsevol moment, pot demanar l’acreditació dels punts anteriors.

  • Requisits comuns:
  1. No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de persona beneficiaria que preveu l’article 13.2 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  2. No tenir deutes amb l’Ajuntament de Lleida, amb la Hisenda Pública, ni amb la Tresoreria de la Seguretat Social. Aquesta exigència s’haurà d’acreditar en el moment de la presentació de la sol·licitud i mantenir-se vigent durant tot el procés de subvenció, concessió, reconeixement de l’obligació, pagament i justificació.
  3. Pel que fa a professions, oficis i activitats que impliquin contacte amb menors, caldrà donar compliment a la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, en els termes en que li sigui aplicable.
  4. Pel que fa als preceptes legals d’igualtat entre persones, donar compliment a la Llei 17/2015 de 21 de juliol, d’igualtat efectiva entre dones i homes.
  5. Els sol·licitants que en la data de presentació de la convocatòria tinguin algun projecte subvencionat per l’Ajuntament de Lleida corresponent a dues convocatòries anteriors pendent de justificació final, llevat que estiguin en execució dins els terminis aprovats o tinguin concedida pròrroga per a la justificació, en quedaran automàticament excloses.

 

Tramitació

Abans d'iniciar el tràmit de sol·licitud de subvencions, cal que l'entitat estigui inscrita en el Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Lleida i tenir-hi les dades actualitzades (d'acord amb el títol III, article 40 del Reglament de Participació Ciutadana).

Us recomanem que, abans de sol·licitar la subvenció, consulteu el Registre Municipal d'Entitats, per si hi ha alguna dada susceptible de modificació i que en feu l'actualització mitjançant el tràmit d'Actualització de dades en el Registre Municipal d'Entitats. 

Més informació sobre el Registre Municipal d'Entitats:

Regidoria de Participació i Drets Civils
Av. de Tortosa, 2 (Edifici Mercolleida), 1a planta
25005 Lleida
Telèfon 973700453
participacio@paeria.cat

Avís important

Us recomanem que tramiteu l'obtenció d'un certificat digital, ja que les entitats esteu obligades a fer els tràmits amb l'administració, exclusivament, de forma telemàtica.

Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

Documentació que cal aportar
  • Amb caràcter general:
    • Formulari online degudament complimentat i signat.
    • Memòria explicativa i detallada de l’activitat que es durà a terme, l’import de la subvenció que es demana, el detall de les fonts de finançament i el pressupost detallat. (Podeu fer servir de model l'Annex 1 que trobareu a l'apartat Impresos)
    • Excel de pressupost. (Vegeu l'Annex 2 de l'apartat Impresos).
    • Autorització de transferència bancària de l’any en curs. (Vegeu l'Annex 3 de l'apartat Impresos) 
      • Cal acreditar la titularitat del compte corrent per rebre l'ajut mitjançant la certificació de l'imprès signat per la persona titular i l'entitat bancària, o bé aportant aquest imprès d'autorització, signat només per la persona titular i el certificat original de titularitat del compte, que podrà expedir de forma telemàtica o similar l'entitat bancària. En el cas de la banca en línia se’l pot generar el mateix titular, (opció de certificat bancari original, signat electrònicament per l’entitat).
    • Documents justificatius i comprovants de pagament de les despeses si escau.
    • Declaració d’altres ajuts per la mateixa finalitat i el volum d’aquest finançament, si escau.
    • Declaració responsable de disposar de facultats de representació de l’empresa, d'acord amb la escriptura notarial corresponent inscrita al Registre mercantil o al registre corresponent, si escau.
      • Quan no es pugui verificar mitjançant la identitat digital que la persona que presenta la sol·licitud disposa de facultats de representació de la persona jurídica, caldrà aportar també el document d'autorització de representació.
    • Declaració responsable sobre el compliment de les obligacions establertes per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, pel que fa a les professions, oficis i activitats que impliquin contacte amb menors.
    • Declaració responsable sobre el compliment de les obligacions establertes per la Llei 17/2015, del 21 de juliol d’igualtat efectiva de dones i homes.
  • Amb caràcter específic:
    • Declaració sobre si s’han demanat altres ajuts per a la mateixa finalitat i el volum d’aquest finançament.
    • Memòria justificada i documentada de l’acompliment de les activitats de l’any anterior i detall de les activitats realitzades a la ciutat de Lleida.
    • Memòria econòmica de l’entitat a Lleida corresponent a l’any anterior, acreditada amb documentació probatòria, on s’especifiquin les subvencions i col·laboracions d’altres entitats i/o institucions, així com l’aportació de les persones associades i detall d’aquests aspectes a la ciutat de Lleida.
    • En els projectes presentats per més d’una entitat, cal aportar la documentació que reguli les responsabilitats de cada organització en relació a la gestió del projecte (Full de compromís, convenis, carta de suport, etc.).
    • En els projectes en que es treballi en xarxa amb altres entitats o que es realitzin col·laboracions, caldrà explicar quin és el paper de cadascuna de les entitats.
    • Declaració responsable sobre l’adhesió i la participació en xarxes d’entitats de cooperació i solidaritat. Adhesió a coordinadores o altres organitzacions que treballin en el marc dels DH i DHD, l’EpTS, Humanitàries i la Cooperació Internacional per al Desenvolupament.
    • Tota la documentació que l’entitat consideri oportuna.

D’acord amb allò establert a l’article 68 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud d’iniciació no reuneix els requisits establerts en la convocatòria i, en el seu cas, a les bases específiques de cada línia d’actuació, es requerirà a la persona sol·licitant perquè en el termini de 10 dies esmeni o aporti els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició.

Consulta de dades

D’acord amb l’art. 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, LPAC, per verificar el compliment de la normativa relativa a aquest procediment, l’Ajuntament de Lleida accedirà o obtindrà les dades o documents següents de les administracions corresponents:
  • Ajuntament de Lleida: comprovació d'estar al corrent de les obligacions tributàries. I que la comunicació d'activitat sigui favorable. 
  • Agència Estatal d'Administració Tributària: comprovació d'estar al corrents de les obligacions tributàries.
  • Tresoreria General de la Seguretat Social: comprovació d'estar al corrent de les obligacions.
Per tal que l’Ajuntament de Lleida i els seus organismes autònoms puguin realitzar les comprovacions, la persona sol·licitant ha de manifestar la seva conformitat amb aquestes.
En cas d’oposició a la realització d’aquestes consultes, s’hauran d'acreditar els requisits sol·licitats, aportant els certificats negatius de deutes de les administracions corresponents. 

 

Més informació

Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

Per a més informació o consultes específiques sobre aquesta convocactòria subvencionadora, podeu contactar amb l'àrea responsable de la seva gestió:

Regidoria de Cooperació
Àrea de Drets Civils i Cooperació Internacional 
Av. de Tortosa, 2, 1a planta (Edifici Mercolleida) 
25005 Lleida 
Tel. 973 700 457
cooperacio@paeria.cat 

Documents
  • Bases Definitives
  • Convocatòria
Impresos
  • Annex 1 - Formulari Cooperació
  • Annex 2 - Excel Pressupost Cooperació
  • Annex 3 - Autorització de transferència
  • Autorització de representació
  • Declaració responsable Llei 19/2024
Darrera actualització 26/06/2025 14:40
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana