• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

L16.1 Subvencions destinades a ajuts a projectes de promoció i protecció de la salut i sensibilització envers la salut pública

Descripció
El termini de presentació de les sol·licituds és del 2 d'agost de 2025 fins al 8 de setembre de 2025.

* En l’apartat de “Documents”, pots consultar directament les bases d’aquestes subvencions on apareix tota la informació necessària

Objecte

Regular la concessió d’ajuts per impulsar la promoció i protecció de la salut i dels hàbits saludables a través de la col·laboració amb entitats ciutadanes i associacions així com la sensibilització envers la salut pública.

Persones beneficiàries

Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts:

  1. Les persones jurídiques que estiguin legalment constituïdes com a entitat sense ànim de lucre, amb presència i base social a la ciutat de Lleida.
  2. Estar inscrita al Registre d’Entitats de l’Ajuntament de Lleida i tenir -hi les dades actualitzades en el moment de l’obertura de la convocatòria.
  3. Cooperatives sense ànim de lucre inscrites en el Registre Municipal locals.

Requisits de les persones beneficiàries 

  1. Que en els estatuts de l’entitat es contempli entre els seus objectius la realització d’activitats relacionades amb l’objecte de la convocatòria.
  2. Que puguin acreditar l’experiència d’un any en la gestió d’activitats i projectes a la ciutat de Lleida relacionats amb l’objecte de la convocatòria.
  3. No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de persona beneficiària que preveu l’article 13.2 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  4. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Lleida, i la Hisenda Pública, així com de les obligacions amb la Tresoreria de la Seguretat Social. Aquesta exigència haurà en el moment de la presentació de la sol·licitud i mantenir-se vigent durant tot el procés de subvenció: concessió, reconeixement de l’obligació, pagament i justificació.
  5. Pel que fa a professions, oficis i activitats que impliquin contacte amb menors, caldrà donar compliment a Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, en els termes en que li sigui aplicable.
  6. Pel que fa als preceptes legals d’igualtat entre persones, donar compliment a la Llei 17/2015 de 21 de juliol d’igualtat efectiva de dones i homes.
  7. Les persones sol·licitants que en la data de presentació de la convocatòria tinguin algun projecte subvencionat per l’Ajuntament de Lleida corresponent a dues convocatòries anteriors pendent de justificació final, en quedaran automàticament excloses.
Tramitació

Abans d'iniciar el tràmit de sol·licitud de subvencions, cal que l'entitat estigui inscrita en el Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Lleida i tenir-hi les dades actualitzades (d'acord amb el títol III, article 40 del Reglament de Participació Ciutadana).

Us recomanem que, abans de sol·licitar la subvenció, consulteu el Registre Municipal d'Entitats, per si hi ha alguna dada susceptible de modificació i que en feu l'actualització mitjançant el tràmit d'Actualització de dades en el Registre Municipal d'Entitats. 

Més informació sobre el Registre Municipal d'Entitats:

Regidoria de Participació i Drets Civils
Av. de Tortosa, 2 (Edifici Mercolleida), 1a planta
25005 Lleida
Telèfon 973700453
participacio@paeria.cat

Avís important

Us recomanem que tramiteu l'obtenció d'un certificat digital, ja que les entitats esteu obligades a fer els tràmits amb l'administració, exclusivament, de forma telemàtica.

Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

Documentació que cal aportar
  • Amb caràcter general:
    • Formulari online degudament complimentat i signat.
    • Fitxa del projecte i/o activitat detallada que es durà a terme, l’import de la subvenció que es demana, el detall de les fonts de finançament i el pressupost total detallat. (Podeu fer servir de model l'Annex 1 que trobareu a l'apartat Impresos).
    • Autorització de transferència bancària de l’any en curs. (Vegeu l'Annex 2 de l'apartat Impresos). 
      • Cal acreditar la titularitat del compte corrent per rebre l'ajut mitjançant la certificació de l'imprès signat per la persona titular i l'entitat bancària, o bé aportant aquest imprès d'autorització, signat només per la persona titular i el certificat original de titularitat del compte, que podrà expedir de forma telemàtica o similar l'entitat bancària. En el cas de la banca en línia se’l pot generar el mateix titular, (opció de certificat bancari original, signat electrònicament per l’entitat).
    • Documents justificatius i comprovants de pagament de les despeses si escau.
    • Declaració d’altres ajuts per la mateixa finalitat i el volum d’aquest finançament, si escau.
    • Declaració responsable de disposar de facultats de representació de l’empresa, d'acord amb la escriptura notarial corresponent inscrita al Registre mercantil o al registre corresponent, si escau.
      • Quan no es pugui verificar mitjançant la identitat digital que la persona que presenta la sol·licitud disposa de facultats de representació de la persona jurídica, caldrà aportar també el document d'autorització de representació.
    • Declaració responsable sobre el compliment de les obligacions establertes per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, pel que fa a les professions, oficis i activitats que impliquin contacte amb menors.
    • Declaració responsable sobre el compliment de les obligacions establertes per la Llei 17/2015, del 21 de juliol d’igualtat efectiva de dones i homes.
  • Amb caràcter específic:
    • Document que inclogui els objectius de l’entitat, segons els seus estatuts, pel que fa referència a la present convocatòria.
    • L’organigrama de l’entitat, amb indicació del personal d’estructura contractat i directiu, desagregades per sexe.
    • Declaració responsable del nombre persones associades de l’entitat i desagregades per sexe.
    • En els projectes presentats per més d’una entitat, cal aportar documentació que reguli les responsabilitats de cada organització en relació a la gestió del projecte, així com qualsevol altra documentació que es consideri de rellevància.

Consulta de dades

D’acord amb l’art. 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, LPAC, per verificar el compliment de la normativa relativa a aquest procediment, l’Ajuntament de Lleida accedirà o obtindrà les dades o documents següents de les administracions corresponents:

  • Ajuntament de Lleida: comprovació d'estar al corrent de les obligacions tributàries. I que la comunicació d'activitat sigui favorable. 
  • Agència Estatal d'Administració Tributària: comprovació d'estar al corrents de les obligacions tributàries.
  • Tresoreria General de la Seguretat Social: comprovació d'estar al corrent de les obligacions.

Per tal que l’Ajuntament de Lleida i els seus organismes autònoms puguin realitzar les comprovacions, la persona sol·licitant ha de manifestar la seva conformitat amb aquestes.

En cas d’oposició a la realització d’aquestes consultes, s’hauran d'acreditar els requisits sol·licitats, aportant els certificats negatius de deutes de les administracions corresponents.

Més informació

Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

Si teniu dubtes concrets referents al procediment de justificació us heu de posar en contacte amb:

Salut Pública
C. Cavallers, 10-12 (entresòl)
25002 Lleida

Tel. 973700313
salutpublica@paeria.cat 

Documents
  • Bases Definitives
  • Convocatòria
Impresos
  • Annex 1 - Fitxa projecte
  • Annex 2 - Autorització transferència
  • Autorització de representació
  • Declaració responsable Llei 19/2024
Darrera actualització 12/08/2025 11:05
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana