AVÍS. Li informem que:
Les altes per naixement a efectes del Padró Municipal d’Habitants de Lleida, seran:
Aquesta inscripció tindrà com a data d'alta la del naixement, per la qual cosa s'aplicaran efectes retroactius a la seva tramitació, sempre i quan una de les persones progenitores ja consti empadronada en el domicili, a data anterior a la del naixement.
Poden ser Altes per naixement a instàncies dels pares o, en defecte d'això, representants legals. També es podran donar d'alta en el Padró als nascuts a sol·licitud dels pares que tinguin la seva guarda o custòdia o, en defecte d'això, dels seus representants legals, prèvia presentació del Llibre de Família o del certificat de naixement.
En aquest cas, el termini per a la comunicació del naixement serà d'un any des del naixement del menor. A partir d'aquesta data, l'alta haurà de formalitzar-se per la causa que procedeixi (alta per canvi de residència o omissió).
En els supòsits d'adopcions, i atès que en el Registre Civil s'estén una nova inscripció per naixement, l'Ajuntament a instàncies dels pares podrà optar entre formalitzar un alta per omissió o un alta per naixement, en aquest últim cas sempre que els pares adoptius residissin en el municipi en la data en la qual es va produir el naixement del menor adoptat.
Poden ser inscripcions d'altes per naixement d'ofici, a partir de les comunicacions dels Registres Civils, o a instàncies dels pares o, en defecte, pels representants legals.
L'Ajuntament no realitzarà la inscripció de l’alta per Naixement d’ofici si cap dels pares figuren en el seu Padró.
Els menors d'edat no emancipats tindran el mateix veïnatge que els pares que tinguin la seva guarda o custòdia o, en defecte d'això, dels seus representants legals, excepte autorització per escrit d'aquests per a residir en un altre domicili o municipi, sempre i quan en aquest domicili hi figuri empadronada persona major d’edat.
La decisió del lloc de residència habitual de la persona menor d'edat és una funció de la pàtria potestat, en virtut del que s'estableix en l'article 154 del Codi Civil, per la qual cosa només podrà ser modificat amb el consentiment de tots dos progenitors o, en defecte d'això, per autorització judicial. Això sense perjudici de les situacions que es contemplen en l'apartat 2.2. de la Resolució 29 d'abril de 2020, de la Sotsecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
D’acord amb la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sot Secretària del Ministeri de la Presidència, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, on es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal. (BOE núm. 122 de 3 de maig de 2020):
"11. El termini per a la realització dels tràmits i la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada és el general dels tres mesos establerts en l’article 21.3 de la Ley 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques."
Aquest tràmit és gratuït.
La comunicació d'empadronament la rebreu pel canal indicat en la sol·licitud
Mitjançant aquest tràmit poden autoritzar a l’Ajuntament de Lleida a cedir les seves dades personals i les dades dels menors d’edat, a les persones majors d’edat empadronades en el mateix domicili, per a realitzar futures variacions de les seves dades i obtenir certificats o volants d’empadronament (perquè puguin tramitar els certificats de convivència i puguin mostrar les dades de les persones que conviuen al mateix domicili).
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Si no teniu identitat digital, podeu consultar com demanar-la:
Per tramitar electrònicament la vostra sol·licitud premeu el botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta pàgina, empleneu les dades del formulari que us apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el vostre codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
També us podeu adreçar a un dels Punts de Suport Digital perquè us donin suport i acompanyament per realitzar la gestió electrònicament. Consulteu els horaris dels diferents centres d'acompanyament.
Tramitació presencial amb cita: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Web cita: https://citaoficines.paeria.cat
Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)
Rambla de Ferran, 32 25007 Lleida Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:
Si cap de les persones progenitores pot realitzar el tràmit, a més a més, la persona que realitzi la gestió ha d’aportar el model d’autorització de tràmits/representació i la documentació d’identificació de la persona representada i representant.
Quan se sol·liciti la inscripció o canvi de domicili d'un menor amb només 1 dels seus progenitors, serà necessari acreditar el consentiment de tots dos (sempre que un d'ells no hagi estat privat de la pàtria potestat, i en aquest cas haurà de presentar-se la corresponent resolució judicial).
El consentiment de tots dos progenitors podrà recollir-se en la fulla padronal que es signarà en el moment de realitzar el tràmit presencialment, o en una autorització per escrit que s'acompanyi a aquesta (Model: DECLARACIÓ CONJUNTA DE DOMICILI).
Quan no pugi aportar el consentiment de l’altra persona progenitora:
(*) L’acord mutu es podria manifestar aportant la DECLARACIÓ CONJUNTA DE DOMICILI (autorització de menors).
Si el tutor legal no pot realitzar el tràmit, a més a més, la persona que realitzi la gestió ha d’aportar el model d’autorització de tràmits/representació i la documentació d’identificació de la persona representada i representant.
L'Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana podrà sol·licitar els originals de la documentació aportada o la documentació addicional que cregui convenient.
Rebreu la conformitat de la comunicació d'empadronament sempre mitjançant notificació electrònica.
Negociat d'Estadística Rambla Ferran, 32, baixos 25007 Lleida estadistica@paeria.cat
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) Rambla Ferran, 32, baixos 25007 Lleida gestions-omac@paeria.cat