• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Reserva d'estacionament prohibit

Descripció

Els guals, les reserves d'estacionament i els estacionaments prohibits constitueixen un ús comú especial dels béns de domini públic i estan subjectes a llicència municipal, d'acord amb les especificacions de l'Ordenança de circulació de vianants i de vehicles i d'ús de la via i els espais públics de Lleida.

En quins casos es pot sol·licitar?

  • Per a la realització de treballs o obres a la via pública.
  • Per facilitar les operacions d’encotxament i desencotxament de clients als accessos dels hotels o establiments anàlegs
  • Per facilitar els accessos dels malalts, ferits, gent gran...als hospitals, clíniques, residències de gent gran o altres .
  • Als recintes o locals de pública concurrència, per preservar els accessos i les sortides d’emergència.
  • Als edificis o llocs a on sigui aconsellable com a mesura de seguretat.

Taxa 

  • La reserva d'estacionament es gestiona per llicència municipal i cal abonar la taxa correspon troba regulada en l'ordenança fiscal 3.2. 
  • El càlcul de la taxa es determina, entre d'altres, en funció de la categoria comercial del carrer on es troba ubicada la reserva d'estacionament prohibit. Per conèixer quina és la classificació del carrer pot consultar l'ordenança fiscal 0.2. 
  • Per pagament de la taxa de la llicència de la reserva d'estacionment prohibit, han de dirigir-se a l'Oficina de Gestió de l'Àrea Econòmica (av. Blondel 16, baixos).
Tramitació
  1. Per donar d'alta la reserva d'estacionament cal presentar la sol·licitud.
  2. El departament de Mobilitat, us notificarà la corresponent reserva.
  3. Un cop rebuda la notificació amb el decret, us heu d'adreçar a l'OGAT (av. Blondel 16, baixos), per tal de liquidar la taxa corresponent
Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

  • Tramitació presencial: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.

    Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.

    Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) 

    Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:

    • Únicament permet la tramitació telemàtica i per tant no disposa de canal de tramitació presencial, o
    • Esteu obligats a la tramitació electrònica (art. 14 de la Llei 39/2015).

    Web cita: https://citaoficines.paeria.cat

    Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)

    Rambla de Ferran, 32
    25007 Lleida
    Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

    Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:

    • gestions-omac@paeria.cat
    • Trucar a: 973 70 03 00 (i marqui l'opció que desitgi en funció del departament que vulgui contactar)

     

  • Tramitació presencial: Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT) amb CITA

    De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 h

    (a excepció de les festes oficials. Consulteu el calendari laboral)
     
    De l'1 de juliol al 15 de setembre, a partir de les 13 h només s'atendrà amb CITA.

    Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l’administració, podeu demanar cita al web: https://citaoficines.paeria.cat , al telèfon 973 700 420 o presencialment al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Oficina de Gestió i Atenció Tributària
    Av. Blondel, 16 baixos
    25002 Lleida
    Tel. 973 700 420
    ofgestio@paeria.cat

    Podreu obtenir cita per al mateix dia, segons disponibilitat, telefònicament al 973 700 420 o de forma presencial al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Documentació imprescindible en cas de tramitació presencial

    •  Si el sol·licita l'interessat/da:
      • Original del document d'identitat, que pot ser: DNI, NIE, permís de residència, passaport o permís de conduir.
    • Si el sol·licita un representant (persona no obligada a relacionar-se electrònicament):
      • Original o fotocòpia del document d'identitat de la persona interessada o sol·licitant.
      • Original del document d'identitat del representant.
      • Full d'autorització signat pel sol·licitant. (vegeu l'apartat impresos)
    • En el supòsit de menors o d'incapacitats:
      • Original del document d'identitat del tutor o representant legal.
      • Original del Llibre de Família o de la sentència judicial que acredita aquesta representació legal.
         

     

Documentació que cal aportar
  • Model de sol·licitud (veure impresos)
  • Fotografia
  • Croquis (mesures a escala)
Normativa
  • Ordenança d'ús de la via i dels espais públics de Lleida
  • Ordenança fiscal 3.2 taxa per guals i reserves a la via pública
  • Ordenança fiscal 0.2 Categoria carrers
Més informació
  • Departament encarregat de la informació:
    • Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) - pl. Paeria 11, baixos - infocit@paeria.cat
  • Departament encarregat de la tramitació, resolució i notificació de l'expedient:
    • Departament Projectes i obres - Secció Enginyeria - Mobilitat - Pl. Paeria, 11, 4a - Tel. 973 700 311 - mobilitat@paeria.cat
  • Departament encarregat del cobrament de la taxa i lliurament de les plaques:
    • Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT) - av. Blondel 16, baixos - ofgestio@paeria.cat
Impresos
  • Sol·licitud reserva estacionament prohibit
Tràmits relacionats
  • Guals permanents (sol·licitud de llicència de gual)
Darrera actualització 09/05/2025 09:17
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana