S'aconsella l'enviament en format PDF, en cas d'adjuntar una imatge cal que sigui amb bona resolució.
Quan la persona consumidora no està conforme amb el producte adquirit o el servei prestat i no hi ha possibilitat d’un acord amb l’empresari o venedor, pot presentar una reclamació a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC).
La finalitat de la reclamació és donar a conèixer uns fets que vulnerin els drets com a consumidor/a i reclamar un rescabalament econòmic i/o indemnització, reparació del bé o servei o canvi del producte.
L’OMIC oferirà la mediació a les parts implicades per arribar a un acord amistós.
No obstant això, i en cas que la mediació no prosperi, la persona consumidora podrà sol·licitar un arbitratge, sempre que l'empresa hi estigui adherida. L’arbitratge és un sistema extrajudicial i voluntari que permet resoldre, amb caràcter vinculant i de manera ràpida i gratuïta, les diferències sorgides entre les empreses o persones venedores de serveis i els seus clients.
Si voleu fer una reclamació d'una empresa, establiment o d'un/a professional, heu de seguir els passos següents:
1. Presenteu una reclamació a l'empresa, establiment o professional amb qui heu tingut la relació de consum.
a. Establiment: demaneu el full oficial de queixa, reclamació i denúncia i lliureu una còpia als responsables. Quedeu-vos una altra vosaltres.
b. Servei bàsic (aigua, llum, gas, telecomunicacions, etc.), empresa o professional: podeu fer la reclamació per telèfon, mitjançant correu electrònic o el formulari de la pàgina web.
i. Si feu la reclamació al número gratuït d'atenció al client, demaneu el número d'incidència o de reclamació.
ii. Si feu la reclamació de forma telemàtica a través de la pàgina web o correu electrònic, sol·liciteu el justificant de recepció.
iii. Podeu fer, també, la reclamació per correu postal certificat, burofax, etc.
Al document de reclamació, han de constar les vostres dades (adreça, telèfon de contacte, etc.), una exposició clara i concisa dels fets i la petició que feu a l'empresa o professional. Adjunteu-hi, també, la documentació de què disposeu (factures, tiquets, publicitat, pressupost, etc.).
2. La persona davant la qual presenteu la vostra reclamació us ha de respondre en el termini màxim d'un mes.
3. Si no rebeu una resposta satisfactòria en el termini màxim d'un mes, podeu presentar la vostra sol·licitud de mediació i/o d'arbitratge mitjançant l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor.
En aquest cas, no cal que torneu a fer aquest tràmit sinó que ho podeu presentar mitjançant aquest altre tràmit
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.
Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.
Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:
Web cita: https://citaoficines.paeria.cat
Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana Rambla de Ferran, 32 25007 Lleida Consulteu l'horari d'atenció
Oficina d'Atenció Ciutadana de Barri (OAC de Barri)
Sense cita.
Oficina d'Atenció Ciutadana de Barri - Bordeta Avinguda Pla d'Urgell, 28 25001 Lleida Consulteu l'horari d'atenció
Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:
Regidoria de Consum, Comerç i Mercats Oficina Municipal d'Informació al Consumidor i Junta Arbitral de Consum de Lleida Av. Tortosa, 2, 2a planta (edifici Mercolleida) 25005 Lleida T. 973700424 omic.lleida@paeria.cat junta.arbitral@paeria.cat https://comercmercatsconsum.paeria.cat/