La comunicació prèvia d'obres és el document que cal presentar a l'Ajuntament prèviament a l'execució de determinades obres o actuacions, les quals no estan subjectes al règim de llicència urbanística.
Avís important: Anunci de l'aprovació de la suspensió de llicències en l’àmbit del Centre Històric per preservar la coherència paisatgística de les cobertes i la seva visibilitat des de la Seu Vella.
En aquesta taula podeu consultar les obres i actuacions subjectes al règim de comunicació prèvia i el codi corresponent. També hi trobareu la documentació necessària per fer el tràmit i informació de les obligacions fiscals.
Qualsevol persona física o jurídica, degudament representada.
En qualsevol moment, abans de començar les obres.
Aquests procediments estan subjectes al pagament previ de determinades taxes o impostos:
També els podeu obtenir de forma presencial a les oficines d'atenció ciutadana: OMAC (autoliquidació de la taxa) i OGAT (autoliquidació de la taxa i ICIO).
Segons el tipus d'obra, prèviament a la presentació de la comunicació cal dipositar unes garanties per a la reposició de paviments i serveis i per a la gestió de residus.
Les garanties per al tractament adequat dels residus de la construcció es fan efectives davant d’un gestor de residus autoritzat, i s’acrediten davant de l’Ajuntament amb el document d’acceptació del dipòsit signat pel gestor de residus, indicant el codi del gestor, la quantia econòmica del dipòsit, la quantitat i el tipus de residus lliurat i l’adreça de les obres.
Podeu obtenir el full d'autoliquidació mitjançant l'Oficina Virtual Tributària, seguint l'enllaç següent: Autoliquidació de garanties. Seleccioneu la opció "Fiances Urbanisme".
Amb caràcter previ a l’inici de les obres, la persona interessada ha de presentar a l’Ajuntament la comunicació prèvia acompanyada de la documentació corresponent. La comunicació prèvia s’efectuarà sota la responsabilitat de la persona interessada i, en relació amb la documentació incorporada a la comunicació, de les persones que l'hagin elaborat.
* Abans de començar a fer el tràmit, assegureu-vos que heu fet les gestions prèvies necessàries, com ara el pagament de la taxa, el pagament de l’ICIO i el dipòsit de garanties, si escauen, i que teniu preparada tota la documentació que hi heu d’ajuntar. Podeu consultar aquestes obligacions en aquesta taula.
Codi 5
Codi 13
Codi 33
Codi 6
Codi 14
Codi 37
Codi 8
Codi 15
Codi 38
Codi 9
Codi 18
Codi 41
Codi 11
Codi 21
Codi 42
Codi 12
Codi 28
Codi 44
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.
Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.
Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.
Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Si demana cita evitarà esperes innecessàries i tindrà preferència per davant d'atencions sense cita.
Segons disponibilitat, el servei podrà lliurar tiquets sense cita, en la franja horària de 9 a 12h.
Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Abans de demanar cita és recomanable verificar si el tràmit que voleu efectuar:
Web cita: https://citaoficines.paeria.cat
Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana Rambla de Ferran, 32 25007 Lleida Consulteu l'horari d'atenció
Oficina d'Atenció Ciutadana de Barri (OAC de Barri)
Sense cita.
Oficina d'Atenció Ciutadana de Barri - Bordeta Avinguda Pla d'Urgell, 28 25001 Lleida Consulteu l'horari d'atenció
Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:
De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 h
Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l’administració, podeu demanar cita al web: https://citaoficines.paeria.cat , al telèfon 973 700 420 o presencialment al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT. Oficina de Gestió i Atenció Tributària Av. Blondel, 16 baixos 25002 Lleida Tel. 973 700 420 ofgestio@paeria.cat
Oficina d'Atenció Ciutadana de Barri - Bordeta Avinguda Pla d'Urgell, 28 25001 Lleida Consulteu l'horari d'atenció Podreu obtenir cita per al mateix dia, segons disponibilitat, telefònicament al 973 700 420 o de forma presencial al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT. Documentació imprescindible en cas de tramitació presencial
Secció de Llicències Pl. Paeria, 11, 3a planta (edifici Pal·les) 25007 Lleida urbanisme.llicencies@paeria.cat