• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Bonificació de l’impost a favor d’immobles corresponents a edificacions de naturalesa rústica, afectades pel procés de regularització cadastral

Descripció

Qui ho pot demanar?

Aquells propietaris que siguin titulars d'una edificació de naturalesa rústica indispensable pel desenvolupament d'explotacions agrícoles, ramaderes, forestals o anàlogues, afectades pel procés de regularització cadastral.

Requisits

  • Que l'immoble es trobi afectat pel procés de regularització cadastral
  • L'edificació ha d'estar degudament autoritzada o rebre la consideració de legalment implantada, és a dir, que disposi de la corresponent llicència d'obres.

Aprovació

La declaració correspondrà al Ple de la Corporació i s'acordarà, prèvia sol·licitud del subjecte passiu pel vot favorable de la majoria simple.

Imports de la bonificació

L'import de la bonificació és de fins un 80% sobre la quota íntegra de l'impost a favor d'immobles corresponents a edificacions de naturalesa rústica.

Quan s'ha de demanar?

La bonificació es pot demanar en qualsevol moment. Aquesta tindrà efectes i s'incorporarà al rebut corresponent,  a l'any següent de la sol·licitud, prèvia comprovació per part de l'Administració  del compliment de tots els requisits. És a dir, podreu sol·licitarla fins al 31 de desembre de l'any en curs corresponent, per a que tingui efectes per a l'any següent.

Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

  • Tramitació presencial: Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT) amb CITA

    De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 h

    (a excepció de les festes oficials. Consulteu el calendari laboral)
     
    De l'1 de juliol al 15 de setembre, a partir de les 13 h només s'atendrà amb CITA.

    Si sou persones físiques no obligades a relacionar-vos electrònicament amb l’administració, podeu demanar cita al web: https://citaoficines.paeria.cat , al telèfon 973 700 420 o presencialment al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Oficina de Gestió i Atenció Tributària
    Av. Blondel, 16 baixos
    25002 Lleida
    Tel. 973 700 420
    ofgestio@paeria.cat

    Podreu obtenir cita per al mateix dia, segons disponibilitat, telefònicament al 973 700 420 o de forma presencial al Taulell d'informació i programació de cites de l'OGAT.

    Documentació imprescindible en cas de tramitació presencial

    •  Si el sol·licita l'interessat/da:
      • Original del document d'identitat, que pot ser: DNI, NIE, permís de residència, passaport o permís de conduir.
    • Si el sol·licita un representant (persona no obligada a relacionar-se electrònicament):
      • Original o fotocòpia del document d'identitat de la persona interessada o sol·licitant.
      • Original del document d'identitat del representant.
      • Full d'autorització signat pel sol·licitant. (vegeu l'apartat impresos)
    • En el supòsit de menors o d'incapacitats:
      • Original del document d'identitat del tutor o representant legal.
      • Original del Llibre de Família o de la sentència judicial que acredita aquesta representació legal.
         

     

Normativa
  • Ordenança Fiscal 1.1 de l'Impost sobre Béns Immobles 
Més informació

Oficina de Gestió i Atenció Tributària 
Av. Blondel, 16 bxs
ofgestio@paeria.cat

Documents
  • Instància bonificació IBI rústic afectat per la regularització (model en cas de tramitació presencial)
  • Autorització de representació. Habilitació per a actuacions en nom d’altri
Tràmits relacionats
  • Impost sobre béns immobles (IBI)
  • Bonificació sobre la quota de l'IBI: per habitatges situats a sòl rústic a la zona Horta de Lleida
Darrera actualització 02/04/2025 09:55
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana