• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Alta o canvi de domicili al Padró sense poder acreditar el dret d'ocupació de l'habitatge

Descripció

AVÍS. Li informem que:

  • Aquesta petició és un tràmit d'iniciació.
  • Estigui pendent durant el procés de tramitació, als avisos que pugui rebre.
  • L'expedient quedarà desestimat si no respon als requeriments de documentació i s'hauria de sol·licitar de nou.

L'empadronament és l'acte de registrar-se al municipi de residència habitual i determina que la persona és considerada veïna d'aquella població.

Aquest tràmit permet efectuar la inscripció al Padró d'habitants de Lleida:

  • d'aquelles persones que venen a viure a Lleida provinents d'un altre municipi de l'Estat espanyol o bé de l'estranger. (Alta veinal)
  • d'aquelles persones que encara que consten al Padró de la ciutat no viuen a la adreça que hi consta. (Canvi de domicili)

Qui ho pot sol·licitar?

Les persones majors d'edat poden demanar la seva inscripció i de la seva unitat familiar si provenen del mateix municipi i estàn convenientment autoritzats. (Veure a impressos "Autorització de tràmits"). 

Termini de resolució

D’acord amb la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sot Secretària del Ministeri de la Presidència, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, on es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal. (BOE núm. 122 de 3 de maig de 2020): 

"11. El termini per a la realització dels tràmits i la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada és el general dels tres mesos establerts en l’article 21.3 de la Ley 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques."

El termini de tres mesos per resoldre pot quedar afectat, d’acord amb l’article 22, Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:

“Suspensió del termini màxim per resoldre".

1. El transcurs del termini màxim legal per resoldre un procediment i notificar la resolució es pot suspendre en els casos següents:

d) "Quan se sol·licitin informes preceptius a un òrgan de la mateixa Administració o d’una de diferent, pel temps que transcorri entre la petició, que s’ha de comunicar als interessats, i la recepció de l’informe, que també se’ls ha de comunicar. Aquest termini de suspensió no pot excedir en cap cas els tres mesos. En cas de no rebre’s l’informe en el termini indicat, el procediment prossegueix.”

Qué vol dir "sense documentació poder acreditar el dret d'ocupació de l'habitatge"?

Les persones que resideixen de manera habitual i contínua en un habitatge del municipi de Lleida encara que no disposin de cap documentació que els acrediti per poder ocupar-lo poden sol·licitar el seu empadronament en aquest habitatge, d'acord amb la "Resolució del 29 d'abril de 2020, de la Subsecretaria del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal".

Ens referim sense documentació a la relativa al domicili on s'ha de fer la inscripció al Padró. 

  • Contracte de Lloguer/Contracte de compravenda
  • Escriptura de propietat
  • Escriptura d'acceptació d'herència
  • Nota simple del Registre de la propietat

Quina documentació és sempre obligatòria?

  • DNI, NIE (amb document d'identitat del país d'origen si son comunitàris) o passaport.
  • Llibre de família o certificat de naixement (menors de 14 anys).
  • Autorització de Menors, si s'empadronen menors d'edat.
  • Autorització de Tràmits, de totes les persones majors d'edat que consten a la petició.

Resolució

A partir de la presentació de la sol·licitud, el servei del padró d'habitants procedirà pels mitjans legals que cregui més oportuns a la comprovació de la residència efectiva del sol·licitant o sol·licitants a l'habitatge referit.

Tramitació

Electrònicament

Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

Si no teniu identitat digital, podeu consultar com demanar-la:

  • Empreses i professionals: Camerfirma, FNMT
  • Ciutadania: IdCat mòbil, IdCat, DNIe; cl@ve (inclòs el pin 24h)

Per tramitar electrònicament la vostra sol·licitud premeu el botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta pàgina, empleneu les dades del formulari que us apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent i envieu-lo. 

Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el vostre codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

També us podeu adreçar a un dels Punts de Suport Digital perquè us donin suport i acompanyament per realitzar la gestió electrònicament. Consulteu els horaris dels diferents centres d'acompanyament. 

Presencialment

Tramitació presencial amb cita: Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

Consulti la gestió de la cita: Servei de cita de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) 

Web cita: https://citaoficines.paeria.cat

Telefònica per a gestions amb cita: 973 70 03 00 (opció 3)

Rambla de Ferran, 32
25007 Lleida
Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)

Per qualsevol dubte o informació adreçar-vos a:

  • gestions-omac@paeria.cat
  • Trucar a: 973 70 03 00 (i marqui l'opció que desitgi en funció del departament que vulgui contactar)
Formes de tramitació
  • XatBot - Padró

    Per obtenir més informació o ajuda de com procedir amb les gestions relacionades amb el padró, pots utilitzar el XatBot que trobaràs a la pàgina web del Padró de la Paeria clicant aquí

Documentació que cal aportar

Documentació

  1. DNI, NIE (amb document d'identitat del país d'origen si son comunitàris) o passaport.
  2. Llibre de família o certificat de naixement (menors de 14 anys).
  3. Autoritzacions de tràmits dels majors d'edat.
  4. Autorització de menors.
  5. Qualsevol documentació que provi l'adreça del domicili on es viu realment.

 

 

Més informació

Negociat d'Estadística
Rambla Ferran, 32, baixos
25007 Lleida
estadistica@paeria.cat

Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Rambla Ferran, 32, baixos
25007 Lleida
gestions-omac@paeria.cat

 

Documents
  • 01. Decret protocol empadronament 2023
  • 02. Modificació Decret protocol empadronament
  • 03. Documentació acreditativa tràmits Padró
Impresos
  • Autorització de menors
  • Autorització de tràmits d'empadronament
  • Autorització d'habitatge quan hi consten persones empadronades
  • Declaració responsable del progenitor o progenitora, amb resolució judicial (Model annex II)
  • Declaració responsable del progenitor o progenitora, sense resolució judicial (Model annex I)
  • Sol·licitud (en cas de tramitació presencial)
Tràmits relacionats
  • Aportació de documentació per a expedients de Padró Municipal d'Habitants
  • Sol·licitar certificats d'empadronament
Darrera actualització 13/05/2025 11:37
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana