• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Preu públic per la recollida i gestió dels residus que genera l'activitat econòmica

Descripció

Objecte

L’objecte és la prestació per part dels serveis municipals del servei de recollida i eliminació de residus generats per activitats econòmiques, comercials i industrials assimilables als municipals, tant del sector privat com el públic dins del municipi de Lleida. Té caràcter general i obligatori.

Qui ha de pagar

Són obligats al pagament totes les persones físiques o jurídiques titulars d’activitats generadores de residus mentre no acreditin tenir un gestor autoritzat i homologat.

Tots els titulars d’activitats estan obligats a fer una declaració de producció de residus en iniciar l’activitat i una declaració de baixa quan l’activitat finalitzi. Al passar a local tancat i sense activitat es donarà d’alta al padró de la taxa de recollida domiciliària de brossa en la tarifa que correspongui amb efectes de l’any següent a la presentació de la baixa.

Classificació d’activitats

Inclou diversos grups:

  1. Oficines bancàries i entitats financeres.
  2. Centres oficials, fundacions, partits polítics, sindicats, centres de culte, etc.
  3. Mercats municipals.
  4. Locals inactius en polígons industrials.
  5. Activitats professionals en habitatges.
  6. Polígon Industrial El Segre.
  7. Altres locals comercials, bars, restaurants, tallers, fàbriques, hospitals, etc.
  8. Aquest grup compren les lletres a/b/c/d/e

Tarifes i recàrrecs

Les tarifes es calculen per unitat de local, segons la superfície i el sector d’activitat econòmica. Pel que fa a les activitats classificades en els grups 1 a 6 tenen import únic i les classificades en els diferents apartats del grup 7 es calculen per trams de m2. Al total se’ls ha d’aplicar l’Impost sobre el Valor Afegit d’acord amb la legislació vigent.

Locals amb diverses activitats tributen per la quota més alta. Activitats en habitatges paguen aquest preu públic a part de la taxa de recollida de residus domèstics.

Bonificacions i reduccions

  • Activitats de temporada: Reducció del 50% si es realitzen durant un màxim de 6 mesos.
  • Reduccions per recollida de fraccions residuals per empreses privades autoritzades: La bonificació consistirà en una reducció per aplicació d’un coeficient en funció de cadascuna de les fraccions recollides selectivament. Té caràcter pregat. La sol·licitud junt amb l’acreditació de la recollida selectiva i el document oficial justificatiu del lliurament dels residus a gestor autoritzat de 6 mesos enrere, s’ha de presentar durant el mes de gener. La reducció del coeficient s’aplicarà el mateix exercici.

Pagament

REBUTS NO DOMICILIATS:

  • Podeu obtenir els documents de pagament per aquestes vies:
    • Per internet a: www.paeria.cat/pagaments
    • Presencialment a l’Oficina de gestió i atenció tributària (OGAT)
        OPCIONS DE PAGAMENT
      • Per internet, a través de la passarel·la: www.paeria.cat/pagaments
      • A qualsevol entitat bancària col·laboradora

REBUTS DOMICILIATS

  • Es realitzaran els càrrecs d’acord amb les dates indicades al calendari fiscal.
  • Per saber les dades d’un rebut domiciliat, consulteu el tràmit Consulta de dades de rebuts domiciliats
  • Recordeu que al tractar-se d’un rebut de padró, no és necessari que l’Ajuntament de Lleida envií o notifiqui el mateix al vostre domicili. L’Ajuntament de Lleida pot enviar el rebut a les persones que no l’han domiciliat per facilitar el pagament i evitar que hagin de desplaçar-se a les oficines municipals. El fet que el rebut no s’enviï al domicili o arribi amb retard, no eximeix al contribuent de la seva responsabilitat de pagar dins el període de pagament voluntari. Si no us ha arribat la carta de pagament al vostre domicili, podeu demanar un duplicat mitjançant aquest tràmit. Passat el període voluntari de pagament es cobrarà un recàrrec sobre l’import del rebut.
Normativa
  • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
  • Ordenances fiscals. Ordenança Fiscal 4.2. Preu públic per la recollida i gestió dels residus que genera l’activitat econòmica.

 

Més informació

Telefònicament:

  • Servei d’assistència OAC 360
    • Per consultes, dubtes i assistència en la tramitació electrònica podeu contactar amb el nostre servei al telèfon 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 hores, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucaran. 

Presencialment:

(si no sou subjectes obligats a la relació electrònica amb l’Administració Pública)

  • Oficina de Gestió i Atenció Tributària
    • Av. Blondel, 16, planta baixa
    • Podeu demanar cita prèvia al web: https://citaoficines.paeria.cat o al telèfon 973 700 420

Ampliació i més informació

  • Departament de Gestió Tributària
    • Av. Blondel, 16, 3a planta
    • Telèfon 973 700 346
Impresos
  • Autorització de representació
  • Model declaració de residus
Tràmits relacionats
  • Com fer el pagament de tributs
  • Duplicats de documents de pagament de deutes municipals
  • Certificat de pagament de tributs municipals
  • Consulta de dades de rebuts domiciliats
  • Domiciliació bancària de tributs: alta, baixa o modificació
  • Sol·licitud genèrica adreçada a l'Ajuntament de Lleida
Darrera actualització 06/05/2025 13:06

  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana