• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Inscripció al Registre Municipal d'Entitats

Descripció
Les entitats han de tenir la seu social a Lleida ciutat

El Registre Municipal d'Entitats permet conèixer el nombre d'entitats existents a la ciutat, la seva denominació, objectius, àmbit d'actuació, etc. Això permet a l'Ajuntament tenir un cens unificat per tal de poder desenvolupar una bona política de foment de l'associacionisme. Alhora permet donar visibilitat a les entitats i atansar la informació bàsica d'aquestes a la ciutadania en general.

El Registre Municipal d'Entitats té els objectius següents:

  • Reconèixer les entitats inscrites i la garantia d'exercir els drets que estableix aquest Reglament i la legislació vigent.
  • Conèixer per part de l'Ajuntament de les dades més importants de la societat civil de la ciutat, la seva representativitat, el grau d'interès i d'utilitat ciutadana de les activitats de les entitats.

Totes les dades que conté el Registre Municipal d'Entitats són públiques i consultables per les persones interessades. Per formar part del registre cal fer una sol·licitud i aportar la documentació requerida.

Qui ho pot sol·licitar?

Es poden inscriure en el Registre Municipal tota mena d'entitats sense afany de lucre constituïdes legalment, que tinguin com a objectius defensar, fomentar i millorar els interessos generals o sectorials dels ciutadans i ciutadanes del municipi.

Les entitats han de tenir ubicada la seva seu social o la de la seva delegació local com a mínim en el marc del municipi de Lleida i desenvolupar en la ciutat les seves activitats.

Requisits previs

L'entitat ha d'estar inscrita prèviament en el Registre General d'Associacions de la Generalitat de Catalunya o Registre Oficial que correspongui.

Per sol·licitar la inscripció en aquest registre us heu d'adreçar al Departament de Justícia de la Generalitat (carrer Sant Martí, 1, Lleida. Telèfon 973 72 77 07). També podeu consultar la informació sobre el tràmit d'inscripció en el web: http://www.gencat.net/justicia/temes/adjucat/serveis/info_gestions/index.html

Quins drets dóna?

  • Sol·licitar subvencions per al desenvolupament de les activitats de l'entitat.
  • Participar en la política municipal d'acord amb la normativa legal i la pròpia de l'Ajuntament de Lleida.

Obligacions que comporta

Les entitats inscrites en el Registre Municipal tenen l'obligació de comunicar a l'Ajuntament qualsevol canvi que es produeixi a l'entitat i que pugui provocar modificacions en les dades que consten al registre (canvi de telèfon, canvi de seu social, modificació d'estatuts, modificació de la junta etc.).

El termini per a aquestes notificacions és de trenta dies comptats des de la data en què s'hagin produït. 

Preu

Aquest servei és gratuït. 

Formes de tramitació
  • Seu electrònica de l'Ajuntament de Lleida (amb certificat digital)

    Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un dels sistemes d'identificació acceptats. Podeu consultar els sistemes admesos per a aquest servei en aquest enllaç.

    Per tramitar electrònicament la sol·licitud premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final d'aquesta pàgina, identifiqueu-vos, empleneu les dades del formulari que apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent, signeu i envieu-lo.

    Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits", que trobareu al menú de l'esquerra.

    Si teniu dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, us podem ajudar a través del nostre servei d'assistència. Podeu trucar al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08:00 a 20:00 h, excepte festius) o feu clic aquí, ompliu el formulari i us trucarem nosaltres.

     

Documentació que cal aportar
  • Fotocòpia dels Estatuts legalitzats
  • Número d’inscripció del Registre de l’Administració de Justícia o registre que correspongui
  • Còpia de l’acta de la darrera assemblea general de socis (o òrgan equivalent), en què s’elegeix la Junta Directiva vigent el dia de la sol·licitud d’inscripció
  • Identificació completa dels membres que ocupen càrrecs directius a la Junta
  • Certificació del nombre de persones associades a Lleida
  • Identificació de la seva seu social
  • Fotocòpia del CIF de l’entitat
Normativa
  • Reglament de Participació Ciutadana (Regulació de les normes referents a les formes, mitjans i procediments d'informació i participació de veïns i entitats ciutadanes en la gestió municipal).
     
  • Llei 7/1985 de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local (Estableix les bases de l'organització, estructura i funcionament de l'administració local.)
     
  • Decret 2/2003 de 28 d'abril, pel qual s'aprova el tex refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya. Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal de règim local de Catalunya i posteriors modificacions.
     
  • Llei 1/2002, reguladora del derecho de asociación (Desenvolupa el dret d'associació i estableix aquelles normes de règim jurídic de les associacions que correspongui dictar a l'Estat).
     
  • Lley 38/2003 de 17 de novembre, general de Subvencions 
     
  • Llei 49/2002 de 23 de desembre, Regimen Fiscal de las Entidades sin Fines Lucrativos y de los Incentivos Fiscales y Mecenazgo. 
     
  • Llei 57/2003 de 16 de desembre, de Medidas para la Modernizacion del Gobierno Local
     
  • Llei 4/2008 de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques
Més informació

Regidoria de Participació i Drets Civils
Av. de Tortosa, 2, 1a planta (Edifici Mercolleida)
25005 Lleida
Tel. 973 700 453
participacio@paeria.cat

Enllaços amb més informació

  • Web regidoria de Participació Ciutadana

 

Impresos
  • Autorització de representació
Tràmits relacionats
  • Actualització de dades / Resposta al requeriment de documentació en el Registre Municipal d'Entitats
  • Sol·licitud donar de BAIXA/INACTIVA a una entitat del Registre Municipal d'Entitats
Darrera actualització 12/12/2023 09:43
Iniciar tràmit amb id digital
  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana