• Inici
  • Catàleg general de tràmits
  • Paeria.cat
  • Seu electrònica
  • Mapa Web
MOLLETES

Padró d'Habitants: gestions d'alta, canvi de domicili, sol·licitud de certificats i altres gestions relacionades

Descripció

En aquest tràmit trobareu totes les gestions que podeu realitzar sobre el Padró Municipal d'Habitants del municipi de Lleida.

  • Per demanar un certificat d'empadronament, seleccioneu el tràmit: "Sol·licitar certificats d'empadronament"
  • Per aportar documentació relativa a un tràmit ja iniciat al Padró seleccioneu el tràmit: "Aportació de documentació per a expedients de Padró Municipal d'Habitants".
  • Per autoritzar la cessió de dades personals (perquè pugueu tramitar els certificats de convivència i puguem mostrar les dades de les persones que conviuen al mateix domicili), seleccioneu el tràmit: “Cessió de dades personals al Padró Municipal d'Habitants”
  • Si proveniu d'un altre municipi o país i voleu empadronar-vos a la ciutat de Lleida, seleccioneu el tràmit " Alta al Padró Municipal d'Habitants".
  • Si he de donar d'alta per naixement al vostre infant, seleccioneu el tràmit " Alta al Padró Municipal d'Habitants per naixement".
  • Si esteu empadronats a la ciutat de Lleida i heu canviat d'adreça, podeu sol·licitar el canvi, mitjançant el tràmit "Canvi de domicili al Padró Municipal d'Habitants".
  • Si sou estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent, cada dos anys heu de realitzar el tràmit de renovació, mitjançant el tràmit: "Renovació de la inscripció en el Padró Municipal d'Habitants"
  • Si sou estranger comunitaris o assimilats i disposeu d'autorització de residència de llarga durada, podeu confirmar la vostra inscripció al Padró, mitjançant el tràmit: "Comprovació de la inscripció en el Padró Municipal d'Habitants"
  • Si residiu de forma habitual i contínua al municipi de Lleida però no disposeu de domicili fix, podeu sol·licitar l'empradronament mitjançant el tràmit "Alta o canvi al Padró d'Habitants per a persones sense domicili fix".
  • Si residiu de forma habitual i contínua al municipi i no disposeu de cap documentació que acrediti el dret d'ocupació de l'habitatge on residiu, podeu sol·licitar l'alta o el canvi de domicili al Padró d'Habitants, mitjançant el tràmit "Alta o canvi de domicili al Padró sense poder acreditar el dret d'ocupació de l'habitatge".
  • Si en el moment que vau fer les gestions d'alta o canvi de domicili no vau demanar que es transmetessin les vostres dades a altres administracions i voleu fer ara aquesta gestió, podeu fer-ho, mitjançant el tràmit "Comunicació del canvi de domicili del Padró d'Habitants a altres administracions".
  • Si voleu actualitzar les dades que consten al Padró (diferent a l'adreça, que hauríeu de fer un canvi domicili), podeu fer-ho, mitjançant el tràmit "Modificació de dades personals del Padró d'Habitants".
  • Si cal realitzar la gestió de baixa al padró, ho podeu sol·licitar mitjançant el tràmit "Baixa al Padró Municipal d'Habitants".

 

Formes de tramitació
  • XatBot - Padró

    Per obtenir més informació o ajuda de com procedir amb les gestions relacionades amb el padró, pots utilitzar el XatBot que trobaràs a la pàgina web del Padró de la Paeria clicant aquí

Normativa
  • Llei 4/1996, de 10 de gener, que modifica la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases del règim local pel que fa al Padró Municipal. 
  • Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals.
  • Reial decret 141/2024, de 6 de febrer, pel qual es modifica el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol.
  • Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre, Resolució del 9 d'abril de 1997 i Resolució del 4 de juliol de 1997. 
  • Consultes que ha resolt la Comissió Permanent del Consell d'Empadronament.
  • Decret d’alcaldia 11208-2013. Decret protocol empadronament 2023. Aprova el nou "Protocol de funcionament per regular el procés d’empadronament al municipi de Lleida de residents que no disposin de domicili o que es trobin en situació d’ocupació irregular "
  • Decret d’alcaldia 03476-2024. Modificació del protocol de funcionament per regular el procés d’empadronament al municipi de Lleida de residents que no disposin de domicili o que es trobin en situació d’ocupació irregular.
  • Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotsecretària del Ministeri de la Presidència, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, on es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal. (BOE núm. 122 de 3 de maig de 2020)
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
  • Reglament (UE) núm. 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46 / CE (Reglament general de protecció de dades).
  • Resolució de 3 de febrer de 2023, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es modifica la de 17 de febrer de 2020, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre gestió del Padró municipal.
  • BOE núm. 35 de 10 de febrer de 2023: Correcció d'errades de la Resolució de 3 de febrer de 2023, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es modifica la de 17 de febrer de 2020, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre gestió del Padró municipal.
Documents
  • Decret de modificació del protocol 2024
  • Decret protocol empadronament 2023
Seleccioneu un tràmit
  • Sol·licitar certificats d'empadronament
  • Aportació de documentació per a expedients de Padró Municipal d'Habitants
  • Cessió de dades personals al Padró Municipal d'Habitants
  • Alta al Padró Municipal d'Habitants
  • Alta al Padró Municipal d'Habitants per naixement
  • Canvi de domicili al Padró Municipal d'Habitants
  • Renovació de la inscripció en el Padró Municipal d'Habitants
  • Comprovació de la inscripció en el Padró Municipal d'Habitants
  • Alta o canvi de domicili al Padró d'Habitants per a persones sense domicili fix
  • Alta o canvi de domicili al Padró sense poder acreditar el dret d'ocupació de l'habitatge
  • Comunicació del canvi de domicili del Padró d'Habitants a altres administracions
  • Modificació de dades personals al Padró d'habitants
  • Baixa al Padró Municipal d'Habitants
Darrera actualització 13/05/2025 11:28

  • Inici
  • Telèfons i adreces d'interès
  • Contactar amb l'Ajuntament
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Projecte desenvolupat per eCityclic
Ajuntament de Lleida
Pl. Paeria, 1 - 25007 Lleida | Spain
Adreces, telèfons i fax municipals
Bústia ciutadana